donderdag 12 juni 2014

Oh oh oh wat een allegaartje...

Allegaartje.
Schoon woord hé,
maar rommel dat dat geeft !
Ik ben aan negen-en-een-half dingen tegelijk bezig,
dus overal ligt er wel iets een allegaartje te wezen....

Er zijn nog woordjes voor oortjes die de deur uitgaan:

Er wordt gehaakt in de leeuwerikenvoetsteek (larkfootstich) voor de tweede kant van het kussen,
waarvoor ik een pied-de-poule voorkant haakte.
Ik zie er wel geen leeuwerikenspoor in, eerder boompjes op een korte stam;
en volgens onze Jannes zijn het olifantenkopskes !

Ik pruts nog verder aan de zachte brochkes :
En er zijn nog een aantal geheime voorbereidingen in voorbereiding :
- voor onze Zander die 10/07 14 wordt
- voor mijn jongste nichtje dat in het bootje gaat stappen
- voor een uitstapje naar Maastricht met mijn vriendin en nichtje B
- voor een dagje met 5 plezante dames bij elkaar

Oh oh oh, allegaartjes dus!
Maar zo van het soort vol plezante verwachting,
met vlinders door uw lijf gelijk als dat ge vijf waart,
en met zekerheid wist dat ge straks voor den allereerste keer naar de kermis mocht !

Tot besluit nog een ontroerend momentje :
Deze prachtige ketting kreeg ik van een leerlinge waarvan ik vandaag afscheid nam.
Dat raakt mij dus he, niet alleen omdat ze het zo mooi getekend en gemaakt heeft,
maar vooral het feit dat ze al die moeite voor mij gedaan heeft !
Dank je wel S !
Je weet me te vinden als je me nodig hebt hé meid !
(en A, A en K, jullie ook hé jongens !)



10 opmerkingen:

  1. Jij maakt echt mooie dingen! Die broches zijn superleuk...
    En de kiekenpootsteek die je haakt wordt gepind voor ooit eens...
    Dus jij staat ook in het onderwijs... tof een cadeautje van een leerlinge! Dat doet altijd deugd!
    Een teken dat de vakantie er aan komt! Als dat al niet geweldig is...
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar goed dat Brigitte mij de tip heeft gegeven hier eens te komen piepen !
    Nondedju ik zie hier mooie dingen....
    Die haaksteek kén ik zelfs niet (google seffens eens raad vragen !), maar het ziet er mooi uit (ik ga ook voor de olifantkopkes, maar ik denk dat dat mede door de kleurkeuze komt... Moesten ze groen zijn, zou ik ook wel boompkes zeggen...)
    En zoveel dingen nog te maken ? En vervelend hé, als je op je blog daar niks over kunt loslaten ;-)))... Zit met hetzelfde "probleem"...
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé, zo bezig zijn met van alles en nog wat. En wij genieten daar gewoon van mee !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van die leerling.
    Ik ben ook nog steeds ontroerd als studenten me na een schooljaar laten weten dat ze het fijn vonden.
    De mooiste cadeautjes blijven de zelfgemaakte. Dat staat vast.
    En de mooiste verrassingen zijn die die je verwacht, niet dat het daarom minder een verrassing zal zijn, integendeel, je bent soms juist het meest verrast als je het het meest verwacht (als dit niet existentieel is, dan weet ik het niet meer)!

    Die zachte brochekes blijven mega, ook nu weer na ze een tweede keer te zien!

    Prettig einde van de week,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtcadeau! Om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaja, die Jannes ziet dat goed, het lijken echt olifantenkopkes ! Mooi is dat !
    Die ketting is wel heel leuk gedaan ! Echt tof van die leerlinge.
    Mooie en plezante vooruitzichten heb je, zoveel is zeker ! Hier ook met heel wat tegelijk bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zachte broches zijn heel knap!
    Je oorbellen blijven mijn aandacht trekken, dju dju dju stomme oren!
    Wat een prachtcadeau kreeg je, het feit dat ze dat zelf gemaakt heeft speciaal voor jou, ik kan het me inbeelden dat dat iets doet met een mens.
    Geniet er met volle teugen van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. yep, die woordjes voor de oortjes zijn de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn om op zo'n manier een dank je wel van je leerlingen te krijgen, doet zeker en vast deugd! En super toch aan verschillende dingen bezig zijn, zo weet je altijd wat te doen en heb je afwisseling :-) Die linkse oorbellen vind ik héél tof! ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen