zaterdag 14 juni 2014

Kussen

Eén allegaartje afgevinkt !
Het kussen is klaar.
Het leeuwerikenkippenpootkussentje.
Eigenlijk noemt die enen steek bobbelsteek maar het geeft zo'n schoon pied-de-poule effect !
Het is goed gelukt, 'k ben er blij mee !
De gruttekes vinden de olifantenkopskeskant het mooiste,
maar de kippenpootkant voelt het beste (bobbelsteek dus toch!)

Nu ga ik nog een waske draaien,
WO thema techniek 'studeren' met Marte,
Zander aan z'n fysica en chemie laten verder leren
(en hem voor vragen doorverwijzen naar meneer CarlaK)
en Jannes wat vocabulaire Frans helpen inprenten.
Ge zijt nooit te oud om te leren....
(maar ik leer liever ne nieuwen haaksteek !)
;-)

6 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ben benieuwd wat dat hier binnen een aantal jaren gaat geven tijdens de examens! Succes ginder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai een schoon kussen! Maar ik snap die olifantenkoppekes niet. Heet die steek zo of wat?
    Goh ik wil ook eens wat nieuwe steken haken maar ik zit nog steeds met die 2 Calspreien die nog niet af zijn... ik ben zo'n ongeduldige... dus intussen ook al met verschillende andere projecten begonnen... weer te veel tegelijk.
    En dan nog nadenken over een 4maalcadeautjesiets... maar er beginnen ideeën te komen. 't Wordt tijd! Nu nog uitvoeren... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de steek heet larkfootstich (leeuwerikenvoetsteek), maar de kinderen zien er olifantenkoppekes in :-)
      Twee (2 !) CAL dekens, jong, amai !
      Ik haak er niet aan mee omdat ik me zoiets groot echt nooit zie afkrijgen....
      En daar heb ik nochtans al schoon steken in zien passeren die ik nog nooit gehaakt heb !

      Verwijderen
  3. Als ik de twee steken vergelijk, vind ik de pied-de-poule het leukst... Ziet er ook "steviger" uit, of ben ik mis ? Het kussen is in elk geval dik geslaagd !
    Goe blokken in de namiddag hé ;-)
    Ik zal hier wel op mijn gemakske aan 4 surprise-dingskes werken (da's minder vermoeiend dan studeren...)
    Enne, Kris, 2 CAL dekens ? Pfff ge hebt veel goesting... Ik was al zo content als zot toen mijn één-persoons-CAL dekentje klaar was...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind de kippenpootjes ook het mooist. Nog even doorbijten en dan zijn de examens weer gedaan oefffff
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat uwe naam van diene steek het beste klinkt! Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen