zaterdag 7 juni 2014

Horlogebandje

Vorig jaar september begaf mijn horlogebandje het.
Toen verzon ik een elastieken oplossing.
Vandaag vond ik dat de elastiek te veel rek had verloren.
Dus verzon ik een andere, meer zomerse oplossing.
Een poepsimpele weeral :
twee restjes biais tegen elkaar naaien,
drukknoopje eraan zetten,
klaar.

Wasbaar en omkeerbaar,
dus twee nieuwe bandjes in één keer !
Als ik er nog eentje maak in andere kleurekes,
dan zet ik er velcro aan,
dan is het nog sneller gefixt !

Ondertussen zijn deze woordjes voor oortjes onderweg naar hun nieuwe eigenaressen :
als er een rossekopske bij moest zijn, 
dan kunnen ze wisselen :
liefste hart en rood meisje ;-)

5 opmerkingen:

  1. Heel gaaf bedacht! Vooral super dat je het kunt keren :-) Maar is het niet te slap? Zou een reepje vliseline niet net even iets meer stevigheid geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie oorbellen (ik kijk uit naar mijn bestelling)
    en mooie horlogeband.

    Jij weet echt wel overal raad op , eh?

    Prettige Pinksteren!
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bedacht!
    Als mijn wit bandje teveel verslijt zal ik aan je idee denken!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof gedaan!
    Fijn weekend!
    heb die van mij WEER in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOhhh wat weer een leuk idee. Helaas draag ik geen horloges anders had ik mij er zelf ook 1 gemaakt. Maar dan in paars.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen