woensdag 4 juni 2014

ABC

ABC orde, dat had ik nodig,
want al die kleine woordjes steeds doorzoeken naar een woordje dat iemand graag wou,
dat werd nogal tijdrovend.
Maar hoe ordent ge nu zo'n kleine papierprutskes ?

Toen viel mijn oog op de pillendoos die mijn pa gebruikte.... eureka !
Precies gepast !
Etiketjes over de dagindeling geplakt, en hopsakee, orde in het abc !

Met als plezierig gevolg dat een vraag die gisteren kwam, meteen beantwoord kon worden;
straffer nog : de oorbelletjes zijn al gemaakt en onderweg !

Deze woordjes zitten momenteel in mijn woordjesdoos :
a : avond
b : boot, bos, brug, blik, bron, buiten, boom
c : leeg vakje :-)
d : droom
e: engel, eten, eeuwig
f : fris
g : glans, goede, golven, garen, geheim
h : hut, hart, haas, hulp, huis, havik, hemel, hoofd
i : leeg vakje
j : jaar
k : kans, kruin, kreeft, kust
l : land, liefste, leven, lucht
m : meisje, maan, mond, mooie
n : nacht
o : oog, oor, ogen
p : prins, paard, pink
q : leeg vakje :-)
r : reis, raad, rood,raaf, rivier, ring, ruil
s : stem, stroom, spar, schip, sluw, spits, strand, sterren, schat, stofje, stap
t :  toverij, tijden, tuin, tekens, tijd, tafel
u : leeg vakje :-)
v : vrolijk, vogels, vrouw
w : water, wijze
x en y : leeg vakje (tja...)
z : zwart, zee, zomer, zon, zoon, ziel

Sommige woorden zitten er meerdere keren in.
Voor de lieverds die een bestelling plaatsten en hun woorden hier niet terugvinden: 
ah ja, dat klopt, want die liggen in een ander doosje,
nl. het gereserveerde woordjes doosje !

17 opmerkingen:

  1. Zo heeft het pillendoosje nog zijn nut, super idee.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben happy met mijn bos en gras!!!! Vandaag weer in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze toch mooi! Jammer dat mijn oren niet tegen iets erin kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel schoon! en heel speciaal! en toch zo eenvoudig...ik verdraag spijtig genoeg ook geen oorbellekes...maar ik ga toch eens kijken voor de dochters...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ok, kan je er een opzijhouden met liefste en meisje? mail je me ivm betalen? ik ga nog eens voortkijken voor de andere dochter ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, voor de andere dochter:eeuwig en hart ! kan dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou de bestellingen vliegen je meteen om de oren!
    Maar ze zijn ook wel erg mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg handig doosje, dat doosje van je papa.

    Hopelijk liggen mijn woordjes in het gereserveerde-woorden-doosje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar het pillen doosje van de papa nog goed voor is. Tof zo al die woordjes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zéér handig systeem! En die oorbellen zijn echt zo mooi...
    Ik zou er ook graag bestellen. Een paar met droom en meisje en een paar met engel en maan.
    Kan dat?
    pixiemiksalot@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ahum... ik snap er niets van .. als jij het maar begrijpt hahaha, de oorbelletjes zijn super cute !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed gevonden, dat doosje!
    Ik krijg alweer spijt dat ik geen oorbellen verdraag bij het zien van je prachtexemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihihi dat wordt hier een aardig bloeiend handeltje! Super!! :-) Ik kijk uit naar de postbode!

    BeantwoordenVerwijderen