donderdag 22 mei 2014

Maak kennis met Matilleke

Eergisteren zag Millake het levenslicht,
Vandaag krijgt ze al een vriendinneke : Matilleke !

 
 
Dat is toch echt schattigheid in't kwadraat !

Matilleke is streelzacht,
haar lange beentjes, haar handjes en hoofdje 
zijn van fluweel, een gerecycleerd 'floeren' rokske dat al enkele jaren in 
te 'te klein' doos stak, te slecht om door te geven, te mooi om weg te doen....
Nu ideaal gebleken om er een rendiereke mee te maken.
Haar lijfje is een kringlooplapske, het gewei van dik vilt.
Het patroon voorzag geen applicatie op de oortjes,
maar bij Millake vond ik dat zo schoon, dat ik het bij Matilleke ook maar gedaan heb.
Zegt nu zelf, dat zijn toch schone orekes hé?

Soit,
Ik moet* aan de strijk beginnen.
Ik ga van het zonneke genieten en beslissen of ik nu eerst verderga met
de uil, de wasbeer of de vos.

*moeten is dwang, ik doe daar niet aan mee ;-)

11 opmerkingen:

  1. hihihi, hopelijk hebt ge nog zon om van te genieten, hier is het ondertussen overtrokken.
    Ik vind die oortjes superschattig zo. Ik ben benieuwd naar de uil, maar ook naar de wasbeer en de vos... Ik hou in het oog wat je beslissing is geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Matilleke is een schatteke ! Verslavend he, knuffeltjes maken en je kan er ook heerlijk je restjes mee opmaken.
    Ik moest vooral ook lachen met je doorstreepte zinnetje ! Was hier in 't zelfde geval vandaag, maar hier 'moest' de badkamer eigenlijk eens een beurt krijgen ;-). Tja er waren verleidelijker dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend! En natuurlijk kiezen voor de zon! Strijken kan altijd nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en wat ga je met de hele knuffelfamilie doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, Matilleke is ook al zo'n schatje!!! Zon verdient altijd de voorkeur: je krijgt daar een vitamine D boost van, en van strijken niet ;)
    Liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ma zie ne keer hoe lief!!! Ik vind ze SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Te leuk, ben dol op rendieren! Gaaf dat leren gewei ook! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Absoluut schattigheid in het kwadraat :-)

    BeantwoordenVerwijderen