vrijdag 16 mei 2014

Here lives a very fine cat indeed ° give-away

Dat moet eigenlijk zijn :
In mijn vorige huis heel lang geleden woonde een toffe kat...

In ons huidige leven passen geen huisdieren meer, zelfs geen katten spijtig genoeg.
(voor de curieuzeneuzen :
 dat heeft medische en organisatorische en dierenwelzijn gerelateerde oorzaken)

Dat poezenkussen, ooit meegebracht uit Londen,
doet hier dus al meer dan 20 jaar niets anders meer dan van schuif naar kast naar berging verhuizen.

En eigenlijk is het daar veel te mooi voor !

Dus werd de kat-op-het-kussen bij haar nekvel gegrepen
(vele gemakkelijker dan de koe bij de horens vatten),
onderging ze een operatie (stukje lostornen en totaal versleten vulling eruit halen),
om tenslotte gewassen en gestreken te worden.

Ze ziet er nog goed uit voor hare leeftijd.
Met haar donkerblauwe velleke op het beige canvas.
De achterkant is effen, met hier en daar een vlekske dat er niet meer uitging.

Ze zoekt een nieuwe thuis, een tweede leven eigenlijk.
Dus als ge het ziet zitten om het kussen weer op te vullen en het losgetornde stukje weer dicht te naaien, dan bent ge de persoon die ik zoek !
(of als ge het lapske voor iets anders wil gebruiken is dat natuurlijk ook goed hé!)

Winnen?
Volger zijn of worden
 (liefst via het 'oude' systeem met de fotookes)
en reageren op dit bericht geeft u een kans op dit kattenkussen.
Linkskes zetten wordt ten zeerste gewaardeerd,
maar is belange geen voorwaarde.
Meedoen kan tot en met 25 mei.
Succes !

8 opmerkingen:

  1. Hier ook geen katjes meer, we houden het maar even bij de kikkervisjes in de tuin. Vooral het organisatorische speelt hier een rol maar ik mis het best wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig kussen!
    Wij hebben ook geen katten.
    Als ik zou winnen, mag je hem naar Moos opsturen!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zijn 4 en een halve kat die kandideren voor dat kussen…ik vermoed dat ons Kato dan de gelukkige zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een prachtig kussen! Ik wil het heel graag winnen en doe dus mee!...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kussenkat ziet er absoluut niet happy uit. Ze is inderdaad dringend aan een tweede leven toe. Ik wil haar gerust opfleuren. Ze is welkom hier.

    Mijn twee mannen zouden wel vloeken, die duvelen nu al dat er hier veel te veel kussens in huis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een erg schattig kussen,ik wil ook wel een gokje wagen....ik denk dat mocht poeslief hier komen wonen misschien ik een achterkant ga haken en er een leuk randje omheen haak...poessie mauw...kom maar gauw...ik heb lekkere melk voor jou....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook wegens medische redenen geen poes meer :(
    Maar mijn zus is een fervente kattenliefhebster die intussen al vier kattenvondelingetjes binnen in huis gehaald heeft en nog voor drie andere "buiten"-katten zorgt. Dat kussen zou beslist welkom zijn bij haar. Ik doe dus mee voor haar grote kattenliefde.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk ben ik te laat maar omdat ik nog geen winnaar zie, waag ik een kansje. Voor mijn mamma, die zo van poezen houdt!

    BeantwoordenVerwijderen