zaterdag 31 mei 2014

Draad en taal

Meer is er niet nodig om u mee bezig te houden.
Perfecte ingrediënten ook om huishoudelijke klusjes te negeren.
't Geluk schuilt in de simpele dingskes !
 
 Schone steek he?
Het heeft een hoog pied-de-poule gehalte vind ik.
 Gevonden bij Karin aan de haak. Kijk maar eens hier.
Het moet een kussen worden voor in ons Ardennenhuisje, 
de kleurtjes gaan daar zo schoon accorderen met den inboedel !
(allez, naar mijn gedacht toch)
Het grijsblauwe katoentje was een pulleke dat alledrie de gruttekes nog gedragen hebben,
de kakigroene draad was in een vorig leven ne verlodderde golf van mij.
 In de Ardennen liggen er beschadigde boeken die de vorige eigenaar achterliet.
We gebruikten ze tot nogtoe om de haard mee aan te steken;
maar den directeur* van Manufactuur Woordjes voor oortje zag er een beter gebruik in.
:-)
Het is ook ne schonen ouden druk, wel in een iets kleiner lettertype.
Deze zijn voor T.
Als je het niet goed vindt door het verschil in grootte,
geen probleem, laat maar iets weten.
Als je het wel goed vindt niettegenstaande het verschil in grootte,
ook geen probleem, laat maar iets weten. ;-)


*directrice is naar 't schijnt geen echt woord.
Of eigenlijk wel, maar met een totaal andere betekenis dan wat ik bedoel:

Directrice.

As van de schietgaten. Zie Geschutstelling.

 Volgens het militair woordenboek van Landolt uit 1861.

Nee, dan toch liever directeur.


8 opmerkingen:

  1. Hele mooi steek en mooie kleuren! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi zeg!! en leuk dat hergebruik van "oud " garen. De oorbellen zijn ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ek love dit! En ook die knope :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een woordenboek uit 1861?? Staat vast vol mooie oude woorden :-) Jaaa, ik vind het heel goed!! Ik zorg morgen voor mijn deel, je hebt 2 meisjes blij gemaakt, merci!! (sorry voor de late reactie, ik loop wat achter met bloggen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge loopt toch niet achter, ge volgt gewoon een rustig tempo aangaande bloggen ;-)
      Woordjes liggen opzij !

      Verwijderen
  5. Hi Carla. I'm here visiting and would like to know whether you have a language converter on your blog? I don't see one anywhere, but maybe I'm missing it perhaps? Many thanks, heather

    BeantwoordenVerwijderen