maandag 17 maart 2014

Slaapzakje van minilapjes

Marte moedert over VoVoVo, 
ook gekend als Vossa, Vosselien en Vossie.
De opmerkzame lezer heeft allang begrepen dat het over vossen gaat,
 knuffelvossen.
Ze staat ermee op en gaat ermee slapen,
 soms zitten ze plotsklaps mee in de auto op weg naar school... 
maar dan neemt de mama van Marte de vossen weer mee naar huis,
tot spijt van de dochter...
Dat lieve vossenmoedertje kwam bij haar eigen moeder om raad,
want ze had een groot probleem...
VoVoVo was (of waren?) 's nachts al een paar keer uit haar bed gevallen, 
en dan lagen ze daar op een HARDE en KOUDE vloer...
Of ik niet een soort malse zachte slaapzak zou kunnen maken waar ze alledrie in passen?
Ja ja, ik kan dat !
Met overschot van het grote lappendekentje !
Lapjes van ongeveer 3x3 cm geven dit resultaat.
De 'matras' en het opgenaaide kussentje werden gemaakt van een oude fleecesjaal.
Marte en de vossen zijn content.
Het is warm en mals genoeg !
:-)

16 opmerkingen:

  1. Mooi, heel mooi! Ik krijg al de kriebels bij de gedachte dat ik met lapjes van 3 op 3 zou moeten werken. Wat een gepruts... Chapeau hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve vossenfamilie... En wat hebben ze een mazzel om bij jullie te wonen!
    Ze worden vertroeteld en hebben nog de mooiste slaapzak van de wereld ook :-)!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha wat een leuk verhaal én herkenbaar. Hier ook zo'n knuffel-liefhebster, knuffels worden liefdevol ingepakt in een handdoek bijvoorbeeld voor de nacht... Zo'n slaapzak zou ik haar ook heel gelukkig mee maken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi slaapzakje!
    Daar zullen de knuffels wel erg blij mee zijn!!
    En dochter lief ook!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whaaaa! Wat een werk, zulke minuscule lapjes! Maar het resultaat is super! Ik denk dat die vossen vanaf nu wel eens een baaldag gaan houden en in bed willen blijven (zou ik namelijk ook willen met zo'n bedje ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een engelengeduld voor al die kleine lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He??? Wat een werk zeg, waar haal je dat geduld?
    Fijn dat je m'n blog nog leest! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw, wat een prutswerk, maar wel schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg schattig en charmant. Wel superkleine lapkes, gelukkig is het ook maar een klein slaapzakske, anders was het waarschijnlijk vloeken.

    Nog eens bedankt om daarstraks mij erop te wijzen dat het bij mij geen anemonen maar ranonkels zijn. Ik houd van een lekker pedante vrouw- zeker als ze gelijk heeft (en ook van de puntjes op de i, hier bij ons thuis spelen we alle vier het verbeterspel met elkaar, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartstikke leuk geworden. En respect hoor, want volgens mij moet dat gepriegel zijn geweest met die kleine lapjes. Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. tZal wel zijn dat ze content zijn, keischoon!!! Hier sleurt er eentje rond met 3 koetjes :-) Die poppenhartjes zijn zo héérlijk lief hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat liggen die vosjes daar knusjes en gezellig in hun schattige slaapzak die jij met een heel groot hart hebt gemaakt ! Dat vossenmoedertje boft nogal ! Zo schoon !

    BeantwoordenVerwijderen