zaterdag 8 maart 2014

Julietteke krijgt een beer en een tutu

Dat muizenmeisje weet wat ze wil !
Een tutu zoals Angelina Balerina,
 want Marte las dat boek voor aan Julietteke,
 en nu is Julietteke gebeten door de balletmicrobe...
Die boekjes zijn trouwens de moeite, de animatiereeks stelt teleur ...
Soit, hier is ze dan, in tutu, en met beer !

Ik begon aan een kamertje , maar dat is te klein.
Ze zit bijna met haar kopske tegen haar plafond!
Uitkijken naar een meer geschikte doos of kist dus.
Het tapijtje voor naast haar bed vindt ze wel goed,
't is geen moeilijke , ons Julietteke,
 ze weet gewoon goed wat ze wil !

Julietteke is gehaakt, het patroon kan je hier kopen.
De beer is gefoefeld totdat het op een beer leek,
hij is wel oke, maar leeft op grote voet...
misschien waag ik ooit nog eens een poging, 
en zet ik er gewoon 'worstjes'-benen aan, zoals de armpjes,
dat lijkt me mooier zo achteraf bezien.
Maar dat zal niet voor direct zijn,
 want dat was een gewring van jewelste met dat dunne haakpenneke, pffft !
Het tutuke is een makkie om te maken :
 stukje elastiek nemen, reepje tule (van suikerboontjes) aanrimpelen,
achternaad sluiten, klaar.

9 opmerkingen:

  1. Julietteke kan een tevreden muizenmeisje zijn! Wat een mooie tutu en schattige beer heeft ze gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi! Cute the mice with her little bear!! Heheheh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral foto 1 zie ik graag omwille van de "onhandige" manier waarop de muis haar babybeer vasthoudt. Op exact diezelfde manier laat Lola zich het liefst dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh, zo lief . en binnenkort krijgt ze ook nog een aangepast huis!!! super joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schattig ! Ik ben nu al benieuwd hoe dat muizenhuisje er verder zal uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh die muis van jou is zoooo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wat ziet ze er schattig uit met haat tutu en haar leuke beertje.
    Leuk verhaaltje heb je er van gemaakt en hartstikke leuke foto's :D
    Jammer dat ze met haar koppie tegen het plafond zit en je opzoek moet naar een grotere doos.
    Zo'n muisje is toch groter als je denk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. is toch schattig karla...ik ben sins vorig jaar proberen met agumurumi te werken
    en wil me echt niet lukken

    maar ik blijft proberen, ik hou van amigurumi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goe gefoefeld zelle!! En Julietteke is content, dat is het voornaamste!

    BeantwoordenVerwijderen