maandag 10 maart 2014

blokjes in Brussel

Jannes had zijn verjaardagsuitstapje nog te goed, 
dus begin krokusverlof spoorden we naar Brussel,
onze 12-jarige wou immers The art of the brick gaan bekijken.
Met instemming van ieder gezinslid,
want we zijn allemaal in min of meerdere mate gebeten door het Legovirus!
 Ons foeilelijk onderkomen stationneke, wel op wandelafstand van thuis.
Den inkom is al veelbelovend.
De aandachtige kijker heeft gezien dat onze Zander een trapje lager staat dan papa, 
dat was onze papa zijn verzoek :-)
(13 en 183 cm, daar kan onze papa niet tegenop)
 Detailke in relief.
 Creepy en toch keischoon !?!
 Een rare en een knappe denker.
(den blauwe is de rare hé!)
 So true!
 Doorschijnende blokjes , heel knap !
 Rotsschildering, Martes favoriet (ah ja, er staat een dier op...)
 De beurs zelf is ook prachtig, gewoon eens recht omhoogkijken.
Mijn favoriet (dat origineel is ook schitterend)
'Geluidstunnel' die we tegenkwamen op ons wandelingetje door de stad,
als je er doorheenwandelt of rent zet je 'muziek' aan, heel tof !
En ziedisnekeerhier, ne geslaagde foto van een kindje dat daar ook was :-)

Bij Miss Creatuurtje kan je nog meer The art of the brick bekijken, check it out !

10 opmerkingen:

  1. De Art of Bricks-tentoonstelling ziet er super uit! En wat een mooie kindjes heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zou zeker ook wat zijn voor mijn jongste (en mama), helaas veel te ver weg :-(
    Heerlijk, zo'n uitstapje met het hele gezin, wat zal je je rijk gevoeld hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, moet ik met onze pol ook eens doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. pffft.... het is nog zo vers hé, en er zijn nog 1000 dingen te regelen... komt wel goed.

      Verwijderen
  5. Heel de tentoonstelling was mooi hé! Ik heb ook omhoog staan turen, want uiteindelijk is het een prachtig gebouw waar geen kat naar kijkt :-) Hoeveel zouden er dit weekend al op die stoel gezeten hebben? :-) Als het allemaal zo'n knappe gasten waren als jouw en mijn zoon ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende tentoonstelling. jouw zoon heeft een goei goesting om net dàt te kiezen.

    Mooie foto's, mijn favoriet is "De golf" van Katsushika Hokusai . Hij hangt in The British Museum in Londen, mijn dochter zat er vlakbij op kot en telkens wanneer ik haar bezocht, wipten we even binnen in het museum en telkens opnieuw (met drie maanden tussenpauzes) zeiden de mensen van het museum dat hij EVEN weg was voor onderhoud.
    Volgens mij zijn ze dat schilderij gewoon KWIJT!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tentoonstelling! Niet meteen het geen wat bij mij opkomt als ik de woorden Lego en tentoonstelling hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag kom ik even bij jou op visite!
    Je hebt een gezellig blog!
    Natuurlijk ga ik jou ook volgen!
    Ik wens je een heel fijn weekend!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen