donderdag 27 februari 2014

Twaalf

Onze Jannes werd 12.
Hij kreeg wat hij vroeg : veel boeken,
 hij verslindt momenteel de ene Horowitz na de andere.
Veel snoep ook, want lezen met iets lekkers erbij is nog plezanter !
 12 !
 Met nog steeds dezelfde deugenietenblik en hetzelfde snaterke dat nooit stilstaat,
altijd en eeuwig ligt er een gevat antwoord op het puntje van zijn tong.
(dat komt zeker van al dat lezen, 
binnen enkele jaartjes ga ik hier serieus het onderspit delven qua woordenschat en adrem-heid)
Wie hier jarig is, mag kiezen wat er op tafel komt.
En dat zoetebekske koos voor dessert !
Zusje toog aan het werk en bakte een lekkere cake voor broer.
 Toen ze zag dat de "J" er in spiegelschrift oplag, vond ze dat niet erg,
 want, "we eten ze toch op en dat smaakt juist hetzelfde".
Dat kleintje denkt positief en praktisch !
 's Avonds genoten we nog van een avonddessertje, met kaarskes.
Daarvan kreeg de Jannes de slappe lach, want er zaten er twee tussen die steeds terug aangingen.
Slappe lach om uw 12de levensjaar mee in te gaan, 
schoon toch hé ?!
Ge krijgt dat alleen niet deftig getrokken....
Ofwel komt zijnen ware aard hier naarboven,
't is een echt vrolijk spook !


16 opmerkingen:

  1. gelukkige verjaardag Jannes. geniet van je boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, twaalf! Proficiat!
    Die Horowitzen, die heb ik ook allemaal verslonden in den tijd... meerdere keren zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne verjaardag! En geweldig, dat hij de slappe lach krijgt van zo'n kaarske!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke foto's en nog van harte feliessssss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren kreeg ik mijn reactie er niet op (met de iPad), ik ga in de herkansing. Alsnog van harte met je grote knul! En wat veeeeeeeeeel presentjes, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele gelukkige verjaardag! Jaja, 12 is dan ook een bijzondere leeftijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat Jannes! (zo'n toffe naam hé!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dikke proficiat aan Jannes,

    Hij doet me denken aan mijn zoon op die leeftijd: boeken verslindend en bijzonder ad rem. Ondertussen is hij 28 en zoals jij voor jouw zoon vreest, is de mijne mij allang voorbijgestoken qua radheid van tong, het gebeurt....

    Wat lief dat Marthe hem ZELF een cake heeft gebakken. Wat een schatje!

    Het roze gebak ziet er ook heel erg lekker uit.

    Wat een geniet-dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Congrats to your honey!! I hope you spent really nice time together!! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben wel een beetje laat, maar alsnog een dikke proficiat voor Jannes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog een late proficiat voor Jannes!!! En wat een fijn kadoo, een tafel vol boeken! Ik zou ook een gat in de lucht springen :-) Hier mogen ze ook altijd kiezen wat ze willen eten wanneer ze jarig zijn, fijne gewoonte :-)

    BeantwoordenVerwijderen