zaterdag 8 februari 2014

Lapjesdekentje

Het is klaar !
Ik besloot er toch een oud fleecedekentje tegen te zetten, 
want om echt te quilten heb ik het niet nauwkeurig genoeg gestikt, 
en daarvoor heb je toch nog wel wat gerief nodig dat ik niet in huis heb.



Het is eenvoudig te maken :
1. Knip lapjes van allemaal dezelfde grootte, hier 10 x 10 cm.
2. Schik de lapjes in een patroon dat je mooi vindt.
3. Stik er telkens twee naast elkaar liggende aaneen.
4. Stik er dan repen van.
5. Stik telkens twee repen aan elkaar, laat de naadjes zo goed mogelijk passen.
6. Stik blokken van repen aan elkaar tot je dekentje klaar is.
7. leg er een lap fleece op die net iets kleiner is, speld een zoompje rondom.
8. Stik het zoomje vast.
9. Klaar.

Om de twee delen aan elkaar te zetten bestaan er uiteraard verschillende afwerkmogelijkheden.
Efkens "lappendeken" googelen en je betreedt een nieuwe wereld !

Er is één nadeel aan dit dekentje :
's Avonds in de zetel willen we het allemaal gebruiken !

Er zitten voor zover ik het me goed herinner lapjes in van :
Nogmaals dank je wel schatten!

17 opmerkingen:

  1. Heel, heel erg leuk geworden! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterend!!! dat is iets dat ik deze zomer, als het weer goed is om in de veranda te werken, ook ga maken! heb meer dan genoeg lapjes en daarmee geraken die restjes eens op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en kleurrijk ! Aan elk lapje zit wel een herinnering of verhaal, dat is er ook het toffe aan. In een wat-meer-tijdperiode begin ik ook nog weleens aan zo'n quiltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat leuk zeg, en wat een handig idee om zo'n fleecedekentje erachter te zetten! Ik heb meteen zin om mijn eigen deken af te maken... (Ben er al een jaar mee bezig, bijna...) Dankjewel voor de zin-geving...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een schoonheid Carla ... een echt blikvanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Graag gedaan, en zò plezant om die lapjes ergens anders in een zetel weten te liggen! Het deken ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gemaakt! En te bedenken dat ik hier ook nog zoveel lapjes heb liggen... Alleen de tijd ontbreekt mij steeds..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele fijne 'blog'deken, supertof! Mja, je weet wat je te doen staat hé, nog meer dekentjes maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohja, en de borduurkikkertjes zijn van Lanarte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om vandaag te lezen dat je gezin 'ruzie' maakt om de deken. Zeer gewild dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om vandaag te lezen dat je gezin 'ruzie' maakt om de deken. Zeer gewild dus.

    BeantwoordenVerwijderen