zaterdag 18 januari 2014

Vogeltjes en aardbeien

Toen waren ze al met vier !
Om er granny squares van te maken heb ik uiteindelijk uit pure ergernis gewoon heel goed naar de foto in de Mollie makes birds gekeken.
Ik denk dat er ook hier bij de vertaling fouten zijn ingeslopen...
Na drie keer weer uittrekken hield ik de tekst voor bekeken en ging puur visueel tewerk,
dat lukte van den eerste keer, oef !

Omdat haken precies mijn verslaving van 't moment is,
staat de naaimachine te verstoffen.
Maar om een grutteke gelukkig te maken met een afdankertje van de broers,
werd het Pfaffke toch nog eens gebruikt :
Zet wat aarbeienlint aan de zoom van een jongensjeans,
 en de jongere zus is er blij mee!

Goedkoper dan de solden!

10 opmerkingen:

  1. ik houd van dit soort dingen altijd thuis haken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo!! Beutiful this little birds and the grannies also! Have a nice weekend and thanks for your welcome visite!! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zit ook in haakmodus jong! wel niet zo'n prutswerk als die vogeltjes, ze zijn wel om te pikken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig die vogel granny's, fijn dat het je gelukt ist! ..en je 'Pfaffke' heeft zichzelf weer een beetje terugverdient :-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh je kleuren voor je grannyvogeltjes zijn zoooo mooi en je naaimachine is weer van zijn stoflaag verlost ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zien er in ieder geval heel leuk uit. Maar niet leuk dat patronen in het boek niet blijken te kloppen doordat de vertaling slecht of onnauwkeurig is. Tenslotte heb je betaald voor dat boek. Ik zit momenteel ook in haak- en brei modus. Ik doe mee aan de Crochet Along 2014. Kom gerust een kijkje nemen naar de vorderingen van het deken.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn wel heeeel leuk meis die vogelvierkantjes hihihi. Zo te lezen een uitdaging hihihi maar is je goed gelukt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben echt ongelooflijk fan van je vogeltjesgranny's!! En inderdaad heel slim opgelost met de aardbeien! :-)

    BeantwoordenVerwijderen