woensdag 15 januari 2014

Vogeldekentje uit Mollie makes birds

In de Mollie makes birds staat een prachtig gehaakt dekentje dat Greta Tulner ontwierp.
Ik wil dat hebben.... maar in andere zachtere kleurtjes.
Ik koos uit mijn verrukkelijke grote voorraad kleurtjes die ik van meneer CarlaK kreeg 
en begon aan het eerste vogeltje.
Maar, potvolpitjes, wat was me dat????
Ik kreeg dat schattige vogeltje niet , maar dan ook niet gehaakt !
Hoe ik ook telde en hertelde, ik broddelde steeds maar een soort mislukt gedrocht van een overjaars soepkieken ineen.
Tot ik de heldere ingeving kreeg om het aan Greta Tulner zelf te vragen.
Ik kreeg quasi onmiddellijk het verlossende antwoord; het lag niet aan mij !!!!!
Bij de vertaling naar het Nederlands sloeg het zetduiveltje toe, 
en verdwenen er drie schrifttekentjes in het niets,
namelijk "6 st".
Dank je wel Greta voor het snelle en duidelijke antwoord !
Nu kan ik die supermooie vogeltjes wèl maken, en het is nog gemakkelijk ook.
Het gaat wel een werkje van lange duur worden, 
echt zo iets om tussendoor eens een vogeltje of een squareke of drie te haken...



Ik haak met Catania katoen, de kleurnummers zijn correct,
de namen geef ik zelf.


21 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vogeltje! En jouw kleuren vind ik zo mooi, zo warm! Ik ben benieuwd hoe dit verder wordt. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je kan idd heel erg lang bezig zijn als er een fout in een nederlandse vertaling sluipt en boos worden en knoeien dan is het idd super gemakkelijk om het de ontwerpster zelf te vragen en gelukkig antwoordde die snel. Super leuke combinatie voor een echt chill dekentje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat volgens mij een prachtig dekentje worden! Slim van je om de ontwerpster zelf te vragen. Niks zo vervelend als er stiekem een fout in het patroon geslopen is.
    Wat handig trouwens om zo zelf een kleurenkaartje te maken. Misschien dat ik dat binnenkort ook maar eens moet doen. Ik raak altijd de wikkels kwijt en tegen de tijd dat ik nieuw garen moet bijbestellen zit ik altijd mijn hersens te kraken welke kleurennummers ik nodig heb. Zeker als er meerdere variaties binnen een kleur zitten.
    Trouwens nog bedankt voor je leuke feedback in mijn shop, daar wordt een mens blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt moed! Het zal ongetwijfeld schitterend worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat een mooie vogeltjes! Wat zal dat een prachtige deken worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, bedankt voor de tip. Ik heb het boek ook en zal het daarin toevoegen, voor als ik ook eens aan het vogeltje begin....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zal een mooi dekentje worden! Dank je wel voor de aanvulling op het patroon, ik ga het gelijk veranderen in mijn Mollie Makes.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je om hulp vroeg meis. Zou toch jammer zijn als het door een foutje niet lukt!!!

    Ik zie een hele mooie deken in de maak!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goed van je zeg om de dame zelf te benaderen... en je vogeltjes zijn helemaal geweldig leuk ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Merci voor de 6 extra steken.

    Meneer CarlaK heeft een goeie smaak: hele schone wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gaat een geweldig mooi deken worden!
    Veel haakplezier.....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. get gaat heel mooi worden, hou ons op de hoogte hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De kleurencombinatie is in ieder geval geslaagd ! Ze zijn prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik maak er magneetjes mee, of naai ze op een zakje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I really like your blog! How wonderful discovery i did!! Hugs from Italy.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh wauw, dat wordt keischoon!!! Veel succes!! En fijn dat het euvel van de vermiste stokjes opgelost raakte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kleuren heb je uitgekozen,dat gaat een schitterende deken worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die zijn echt super mooi, prachtige kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen