dinsdag 17 december 2013

Kaartje van restjes

Men neme verpakking met een schoon motiefke,
een restje haakkatoen,
een overschotje papier,
eventueel wat rondslingerende kralen
en een rolleke washi-tape.

Men knippe een kaartformaat uit het schoon karton,
en prikt er cirkelvormig negen gaten in.
Vervolgens doet men van draadje rijg,
al dan niet vergezeld van een kraal hier en daar.

Men plakt er een beschrijfbaar restje papier over aan de achterzijde,
en men werkt af met een randje washi-tape.



De ster is er !

Wat betreft dat archaïsch taalgebruik....
In deze periode van het jaar nestelt zich dat in mijn hoofd,
ik kan daar niks aan doen !
Van zodra ik ergens "de herderkens lagen bij nachte, zij lagen bij nacht op het veld" hoor,
heb ik het zitten, "waar de ster bleef stille staan" verergert het nog ...
Gelukkig gaat het weer over van oud op nieuw, 
het stadsvuurwerk knalt dat oude taalgebruik er weer uit !

5 opmerkingen:

  1. Dat is zeker oké, je gaf me net een idee dat deelnemers misschien hun likes moeten bijschrijven, voor het extra kadotje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh wat leuke idee zeg, ik haak veel liever maar als ik knutsel blogjes leest , heb ik zin om te leren is niet zo moeilijk, op internet zijn talloze ideeen deze dagen bedankt voor het delen , groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het vuurwerk het archaïsche eruit knalt, want ik houd wel daarvan, keep on going girl.

    En verder: volgens mij ben jij er eentje met superveel geduld: hoeveel kleine frutseldingen ik op jouw blog al heb zien passeren, 't heeft geen naam. Waarschijnlijk ben je ook het hele rustige type, zo eentje die alle gehaakte kaartjes en bladwijzers nog bij elkaar begint te zoeken als het huis in brand staat (maar wel eerst de klein grutjes heeft in veiligheid gebracht)

    Fijne avond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en zo uniek! Simpel maar erg leuk om te krijgen en te maken!

    BeantwoordenVerwijderen