vrijdag 13 december 2013

Gemakkelijk en snel


Ahum.
Niet dus.
Alhoewel, nu ik het eindelijk te pakken heb gaat het wel vooruit.
Zusje kreeg een pakketje om met viltwol pantoffels te breien.
Vervolgens kreeg ik de vraag of ik het voor haar kon breien...
Want zusje kan niet breien.
Ik wel.
't Is te zeggen, met twee priemen kan ik dat...
Bij het openen van het pakketje bleek dat er 5 priemen gebezigd dienden te worden.
Tegelijkertijd hé !
Ahum.
Dat titeltje bij dat basismodel klopt dus langs geen kanten.
Dat is dus NIET gemakkelijk (voor een beginnervijfpriemer)
Dat ging aanvankelijk dus alles behalve snel...
Maar, dat gaat in orde komen zusje.
't Is te zeggen, één slof is al gebreid.
Eén REUSACHTIGE slof, maar dat zou kleiner moeten worden tijdens het vervilten in de was.
Nu ga ik de uitdaging aan om die tweede slof precies hetzelfde te krijgen.
Nog nen 'ahum'.
Als dat verviltingsproces niet goed komt, gaat zusje uiteindelijk in het bezit zijn
van twee pantoffels die min-of-meer (ahum) gelijk zijn, in een buitenmenselijke maat....
Maar dat gaat lukken, en die gaan haar passen.
Ik ga er geen a*** meer achter zetten, 
ik neem een keelpastilleke 
:-)
 
 

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook geen ervaring met vervilten (staat wel in enkele van mijn breiboeken) en ook niet met 5
    priemen. Nog veel succes met de tweede slof maar dat zal wel lukken.
    Fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, dit staat namelijk nog hoog op mijn to do lijstje! Maar ik moet eerst mijn breiskills verbeteren ;)
    Ze zeggen trouwens dat je het net zo vaak in de wasmachine moet stoppen totdat ze passen. Maar ergens denk ik dan, er zal toch wel een krimplimiet op de wol zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan net breien met twee naalden, laat staan met 5!! Ik denk dat het eindproduct er dan schots en scheef uitkwam ;) Succes en ik zie graag het eindproduct!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohw spannend ! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Ik heb ook een sloffen gevilt in de wasmachine, waren wel gehaakte.
    Mocht het de eerste keer niet voldoende krimpen, dan een tweede keer warmer wassen, ik heb er ook een 20 tal tennisballen bijgedaan, dan vilt het beter.
    Hoewel dat wasje wel iets weg had van de lottotrekking met al die ballen in de wasmachine :s

    BeantwoordenVerwijderen