zondag 17 november 2013

Vogelvoerkussentjes

Het lijnzaad haalde ik bij Aveve.
De mosterd haalde ik bij Eva Maria.
De drie onderste zijn waren extra pakskes voor onder de boom voor de gruttekes.
Maar de slimmerikken hadden ze ontdekt.
Dus ze zijn al in gebruik,
het was er gisteren het weer voor !
Degene met de karookes is van Zander,
gerecykleerd uit een flanellen pyamake van toen hij nog een klein manneke was.
Zalig zacht !
Niettegenstaande het feit dat zijn hoesje streelzacht is en de kleur 'Zanderblauw' bevat,
gaat hij het toch niet vaak gebruiken vrees ik.
"Mama, je hebt dat mooi gemaakt, maar dat ruikt precies naar vogelvoer..."
Wat moet ge daar dan op antwoorden...
:-)

14 opmerkingen:

  1. Dat worden heerlijk warme handen (en voetjes in bed ;-) ). Echte moederliefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk. Ik hou meer van de geur van lijnzaadjes dan die van kersenpitten. Want dat stinkt echt hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof ! Hier ligt ook alles al klaar om er te maken ! Alleen nog wat tijd vinden tussendoor. Ik had gelukkig nog de laatste zak lijnzaad bij de Aveve. Die denken daar nu allicht dat alle vogeltjes er plots verzot op zijn ;). Ben wel al benieuwd hoe ze gaan ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat het lekker ruikt, maar de oudste zoon dus niet...

      Verwijderen
  4. O die paddenstoeltjesstof! Zo zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, zalig! Tijdens het lezen van de titel dacht ik al eventjes HUH? :-)
    Hoelang stop je die dan in de microgolf?
    Kan gewone stof/gewoon garen daar tegen?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle info vind je bij Eva Maria, gewoon op de link klikken.
      Ik gebruikte gewoon katoen en gutermann garen, en dat werkt uitstekend!

      Verwijderen
  6. Haha, ik denk dat er uiteindelijk niks voor in dat soort kussentjes bestaat dat echt naar NIKS ruikt. En zo grappig dat iedereen nu naar de Aveve trekt, die weten vast niet wat er hun overkomt met die plotse lijnzaad-gekte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat den Aveve jou minstens 1 zak cadeau moet geven !!!
      In de Aveve van Sint-Katelijne-Waver hadden ze er donderdag nog...
      Nog eens merci voor het super idee !

      Verwijderen
  7. Oh ik heb er hier ook zo lopen met een pverdreven reukorgaan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer wat geleerd, ik wist niet dat het ook met lijnzaad kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik maakte er vorig jaar met rijst, lukt ook prima :-) Leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen