dinsdag 22 oktober 2013

Recyclage rokje

Dat mooie Marteke heeft kleding nodig.
Echt.
Wat begin schooljaar nog paste, is plotsklaps te klein.
Tijd om kleertjes te maken dus !
Nieuwe rokjes mama, dat doe ik graag aan.
Dus dook ik de stoffenkast in.
Om tot de vaststelling te komen dat ze :
* opgeruimd moet worden (wat een verrassing)
* uitpuilt van de KLEINE lapjes
* tekortschiet wat betreft warmere stofjes
Zucht.
Dan maar eens door de zak "kringloop en/of tot vod te verknippen" gaan.
Aha!
Een kleed in dikkere tricot, weg wegens sleet / vlekken in het bovenstuk,
maar dat rokdeel, dat moet toch stof genoeg bieden voor een kinderrokske...
Joepie !
Het lukte !
Efkens nen 'toer' moeten uithalen om genoeg 'goeie' stof geknipt te krijgen,
vandaar de 'driehoek' in het voorpand.
De tailleband ging juistekes uit de driekwartmouwen.
Het ineenzetten liep gesmeerd !
Wat helaas niet kan gezegd worden van het knuffeltje...
JezusMariaJozef , wat een gefoefel was me dat...
Maar soit, het staat ineen en de gruttekes willen het alledrie hebben...

Zien jullie wat het moet voorstellen?
Meneer CarlaK zei " O, da's een schattig katje".
Dat is het dus NIET, grmblll.....
:-)

12 opmerkingen:

  1. Goed gelukt het rokje ! En het beestje, dat is gewoon een uh wasbeertje ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof rokje ! Dat knuffeltje is superschattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi rokje!

    En ik zou ook katje hebben gezegd (maar wel een erg opgeschrikt katje wegens de traumatische staart, zo zag die van Lola eruit toen ik eens de autodeur dichtsloeg terwijl haar staart nog ertussen zat )
    maar vermits het dat zeker NIET is, gok ik (met enige aarzeling) op eekhoorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat ik van de eekhoorn niet overtuigd ben, heb ik nog even opnieuw gekeken en nu zie ik het duidelijk:
    een WASBEER!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om van eekhoorn naar wasbeer te gaan, heb ik dus een half uur nodig gehad, eh.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gok ook op een wasbeertje. Het ziet er inderdaad uit als gepriegel, maar het is wel super schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een superleuk rokje en dat knuffeltje is gewoon schattig

    BeantwoordenVerwijderen