maandag 21 oktober 2013

Harlequin Hoodie in het zacht

Op Ravelry kwam ik de Harlequin Hoodie van The Hat & I tegen.
Ik had nog een bol + wat restjes garen over van het gebreide golfke,
en kocht er nog een bolleke grijs bij.
Het patroon is in heel veel felle kleurtjes (vandaar de naam waarschijnlijk),
maar ik ging voor een zachte versie.

 Nu zou ik haar eigenlijk nog een rokske en of een kleedje moeten maken.
 Dat Popske is weer aan het groeien... 
Dat houdt ge niet voor mogelijk !!!
(nu ja, we zijn al wel wat gewoon, Zander van 13 is ondertussen 180 cm, das even groot als ik!)

26 opmerkingen:

  1. Ahhh wat een mooi meiske zo met haar prachtige hoodie!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel mooier in deze zachte tinten,ik hou daar wel van en wat staat hij haar leuk,mooi model heb je! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw,dit is leuk gedaan.
    Vraagje:Heb je er een nederlandstalige beschrijving van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, het is in het (amerikaans) Engels.
      Maar met de vertaling van de steken lukt het hoor!
      US-engels : ch = losse, dc = stokje, sl st = halve vaste, sc = vaste
      Succes!

      Verwijderen
    2. Ik slaag tilt als ik iets in een ander taal moet lezen(dylectisch).
      Maar is het eerst een rechthoek haken ,dan achteraan dichtnaaien en dan in het rond erlangs haken. ongeveer?
      welke wol heb je gebruikt? het geeft een heel mooi effect.Prachtig

      Verwijderen
    3. Saskia van de wibra, lekker goedkoop !
      Het is inderdaad eerst een rechthoek haken, dan 1 zijde dichtmaken, dan heb je de puntmutsvorm en daaraanvast een lange sjaal helemaal rond.

      Verwijderen
    4. allee morgen naar de Wibra.3 bollekes is dat genoeg?

      Verwijderen
    5. 3 is genoeg (2 roze en 1 grijze bol), dan had ik nog een klein beetje overschot van elke kleur.

      Verwijderen
  4. Mooi! Tja, ze groeien als kool!
    1,8 m, dat is al 24 cm groter mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eerste foto is prachtig! Marte begint al een echte dame te worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, en ik moest even twee keer lezen of ik het wel goed las dat Zander al 1,80 is.... Geef jij je kinderen Pokon ofzo ;)

      Verwijderen
  6. oud roze, ik blijf het mooi vinden ! en 1.80 waar blijf ik dan met mijn 1.65 ? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. dat gaat u ook lukken, ziet er niet zo moeilijk uit.

      Verwijderen
  8. ja, alweer prachtig gemaakt. En je dochter is ook heel knap hé. :-) groot meisje met mooie looks. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jaaaaaaaaaaa die is leuk, ik heb ook zo een muts-col op het lijstje staan om te haken! Wol genoeg inmiddels hè

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi! En een heel blij snoetje eronder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben er weer met mijn vraagjes, kan je de maten van jouw shall nemen?(het staat er in Engelse maten op)
    Ben al begonnen aan het rechte stuk,lijkt me leuk om tussendoor tedoen nu het vakantie is
    Alvast bedankt voor de uiteg en alle moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mutsdeel is ongeveer 63 x 21 cm (zonder de grijze rand)
      het sjaaldeel is ongeveer 100 lang + 63 van het mutsdeel
      de sjaal breedte is ongeveer 10 cm zonder de grijze rand
      De rand zelf maak je zo breed als je zelf wil, zolang het comfortabel zit is het ok !
      PS, mail anders je vraagjes naar carla.killens@gmail.com, dan zie ik het sneller :-)

      Verwijderen
  12. Bedankt om de maten door te geven , anders is het wat gokken ,he.
    Dan ga ik er nu volle bak invliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige hoodie en een prachtige dochter erin! Die ogen.....

    BeantwoordenVerwijderen