maandag 16 september 2013

Rap

Twee superrappe maakselkes,
aangezien ik nog steeds aan de brei ben,
wordt er hier zogoed als niets anders gemaakt.
(buiten eten welteverstaan, de hongerigen worden hier gespijsd,
zei het niet altijd naar hun goesting, want wie kookt kiest...)
Maar ik dwaal af...

Rap maakselke nummer  één:
In de vakantie breide ik twee kleine proeflapjes om een voor mij nieuwe steek te leren.
Nu werd er rap een 'kussentje' ineengestikt en gevuld met lavendel.
Proeflapjes aan elkaar, kussentje erin.
Nu nog de bovenkant toenaaien met het lintje ertussen, dan kan het in de kast aan een kleerhanger.

Rap maakselke nummer twee :
Mijn horlogebandje begaf het.
Aangezien het een 'soldeke' was heb ik geen zin om een nieuw bandje te bestellen
 dat bijna evenveel kost als het horloge zelf.
Oplossing : meet een stuk (knoopsgat)elastiek af rond je pols, stik het aaneen en zet het aan je horloge. Klaar in 5 minuten !

Voor wie het interesseert :
brei-update :
Rugpand = klaar
Linkervoorpand = bijna klaar
Voorlopig gaat er dus weinig geblogd en veel gebreid moeten worden!

10 opmerkingen:

  1. Breien is zo gezellig! Je moet daar je tijd voor nemen hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig!
    Brei jij maar lekker verder, des te eerder kunnen we je creatie bewonderen, hihi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk steekje zeg ! Ik vond ergens nog een halfafgemaakt trui compleet met kabels etc. Helemaal leuk maar geen mens hier die er nog inpast, ik heb 't maar laten verdwijnen. Kan ik weer wat anders gaan doen. Breien is ook leuk hè, al een poos niet meer gedaan dus. Enne horlogebandje is een topidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig meis .... en vooral doorgaan ... veels te leuk om jouw prachtige creaties te zien!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snel verder gaan, dan kunnen wij het ook snel bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit ook weer te breien, ik ben lappen aan het maken van ongeveer 25op25 cm die ik nadien misschien als blokken aan elkaar maak voor een sprei
    Dat doe ik toch ook graag zenne, breien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor je lieve reactie op mijn blog-!!!. En ik hou van praktische mama's en oplossingen. Mooie week-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog veel breiplezier, ik ben benieuwd! En die rappe maaksels zijn heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen