dinsdag 10 september 2013

Aan de brei

Het regent, het regent, 
en ik vind dat niet erg :-)

Ik kocht supergoedkope breinaalden-met-een-draad-ertussen en acrylgaren,
 om eens te zien of ik ermee uit de voeten zou kunnen,
 met die rare priemen.
En weet je wat?
Ik kan daarmee uit de voeten !
Wat een breigemak zeg, veel aangenamer om vast te houden dan die lange priemen waarmee ik in de lagere school absoluut niet uit de voeten kon....
(moesten er juffen van toen meelezen,
 alle punten op handwerk die ik ooit van jullie kreeg waren de verdienste van wijlen mijn bonneke,
anders zat ik nu nog altijd maar in het derde leerjaar vrees ik)
Dus lieve regen, blijft nog efkens gestaag vallen,
 dan kan ik mijn ruiten niet wassen, 
en dat betekent extra breitijd !
Gelieve wel niet te regenen tijdens de speeltijden en het naar huiskomen der kinderen, 
anders vallen er hier straks drie halfverzopen waterkiekens binnen,
en als die hun dan uitschudden moet ik de ruiten alsnog kuisen,
zei het dan wel aan de binnenkant.

9 opmerkingen:

  1. Dat zijn eigenlijk rondbreinaalden toch? Om sokken mee te maken etc. Ben benieuwd wat het gaat worden.
    Hier is het nu weer heel even droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je aan het breien? Heerlijk he eventjes al die regen. Ik ben er ook wel van aan het genieten eigenlijk. Maar het mag van mij vanaf een uur of 4 wel weer droog zijn hoor. Vanaf die tijd loop ik namelijk ook weer buiten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik probeer een golfje (vestje, gilet, cardigan) voor Marte te breien; zij heeft hier nog de kleinste maat, en het is echt proberen of ik het wel kan. Tot nu toe gaat het goed ! Het zonnetje komt net terug piepen, en ik brei lekker nog wat verder!

      Verwijderen
  3. laat het maar regenen , ik kan je garanderen :Marte zal content zijn met het brei-resultaat !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breien... Ik kom nog steeds niet verder dan een rechte lap. Verschillende siersteken zijn geen probleem, kabels lukken ook nog wel, maar dat rondbreien... Een drama! Ik mis dan juist die lange pennen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een eigenaardige breihouding heb :p
    Lekker hè, zo'n middagje handwerken met wat regen als achtergrondmuziek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, dat is grappig, laat die ruiten maar hoor. Maar de regen hoeft ook niet zo lang te duren voor mij. Is dat dan een rondbreinaald of toch niet???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja , ik denk dat het een rondbreinaald is, maar ik brei er rechte lappen mee !

      Verwijderen
  6. Leuke blog heb je ik zeker vaker langs.
    Wilde wel volger bij je worden maar moet dan van alles invullen, sorry niet gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, en zijn ze droog binnengeraakt? Maar inderdaad ideaal weertje voor te breien. Succes met de rondbreinaald!

    BeantwoordenVerwijderen