woensdag 14 augustus 2013

Baljurk en consoorten

Marte speelt momenteel veel met haar "Barbies".
Die hadden meer kleertjes nodig, want ze gingen modeshowtje spelen.
Slik !
Zo'n klein gepruts, zou dat wel lukken?
Gelukkig bood het 'woeste wilde web' weeral hulp.
Meerbepaald hier : Craftiness is not optional heeft bij de tutorials MEGAGOEDE uitleg voor Barbiekleertjes staan!
Na het eerste katoenen jurkje dacht ik aan een pakketje met restjes kant dat ik een tijdje geleden kreeg van een tante van meneer CarlaK; ze werkte vroeger als naaister in een bruidswinkel, hoe tof is dat !?!
Er zat ook nog een klein lapske rode zijde bij : de baljurk kon gemaakt worden.
Het toffe aan Barbiekleertjes maken is dat ge echt maar héél weinig stof nodig hebt,
ideaal voor restjeshamsteraars zoals ikzelf dus.
Er rolden een baljurk, een katoenen kleedje, een topje en twee rokjes vanonder de naald.
Er gaan er nog volgen, Popje was er zo blij mee!

11 opmerkingen:

  1. Owwww prachtige nieuwe kleertjes voor Miss Barbie .... leuk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap van je zeg het ziet er ontzettend leuk uit
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij knapperd... zo'n gepruts. Ik heb op pinterest ook barbie kleertjes gepind maar of ik ze ooit zal maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Moet toch een gepruts geweest zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, die zijn prachtig. Zou mij dat ooit ook te wachten staan??? ik weet het niet. Maar vorige week kocht ik toevallig in blender vintage shop. twee boekjes om barbykleertjes te maken. Wel in het frans. Maar met patroontjes van lang geleden. super hoor. Ik denk dat er ook haak en brijwerkjes bij zijn. Als je ze eens wil gebruiken... geef een seintje en ik drop ze in de bus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kom ik ze volgende week eens in je brievenbus droppen. En gebruik ze zolang je wil. Want Linde is nog lang niet aan de barbiepoppen.

      Verwijderen
  6. Zaaaalig!
    De kleertjes zijn supertof geworden, het zal wel een gepruts geweest zijn zeker?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw dat zijn nog eens goed geklede Barbies zo! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen