dinsdag 23 juli 2013

Blub

Zomerhaakseltjes.
Denk de frisse spetters er maar bij.
Allemaal uit het boekje "75 schelpen, vissen en andere zeedieren" van Jessica Polka.
Dat zeepaardje was een gebroddel van hier tot in de Atlantische oceaan, pffft, ik zal dat ooit nog wel eens proberen, waarschijnlijk in de winter, met een fris hoofd; want met hersenen tegen het kookpunt aan was het een ware verzoeking....
De potvissen,dat zijn toffe beestjes ! In een wip en een zucht klaar, zelfs met oververhitte hersenpan!
Bij de gestreepte zeebaars staat de bovenste vin vanonder en de onderste dus vanboven, ook geschikt om bij koelere weersomstandigheden nog eens over te doen dus (maar dan niet meer op-de-kop).
De blauwe juffervis deed haar naam eer aan, een echt lief meegaand juffertje dat veel te goede manieren heeft om problemen te veroorzaken, zo heb ik het graag!

8 opmerkingen:

  1. Cute! Die Potvissen zijn erg leuk zeg! Maar met deze temperatuur moet je toch geen dingen doen waar je je hersenen al te veel bij moet gebruiken. Ze zouden nog overkoken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, je blogpost laat me glimlachen. Een leuk stelletje bij mekaar. Die potvissen zijn echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yep... de potvissen zijn ook mijn favo !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, leuk! Daar kun je een hoop leuke spelletjes mee doen of mooie versieringen maken zoals een mobiel :-)
    Wanneer ga je de zee haken? :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd ZO van potvissen.
    Die van jou lijken me wreed goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk zeg. haakseltjes op vakantie maken is ook rust vinden hé.

    BeantwoordenVerwijderen