donderdag 2 mei 2013

Golf

Wij noemen een trui die in het midden open kan, een golf.
Ik heb geen flauw idee of dat dat wel correct Nederlands is, het heet hier gewoon zo.
Golfke of vestje of cardiganneke of gileetje, kiest zelf maar, het betekent voor mij allemaal hetzelfde.
Ik maakte er eentje voor Marte, met een stofke gewonnen bij haar.
Ge herkent het misschien nog van de Jannes zijn fluomuts.
Die muts werd gemaakt met den overschot, het golfke lag al geknipt klaar.
Het jurkje dat ze aanheeft is ook al gemaakt met stof van Juffra Toertjes, want als ge daar iets wint, dan valt ge met uw g*t in de roomboter!
Afin, het golfke dus :
Houdt uw koppeke eens wat rechter Popje...
 Super! Lacht nu eens lief...
Check!
De dochter op de foto krijgen, dat is een plezier!
De zonen daarentegen....

Patroon jurkje en golfke : Ottobre Design

17 opmerkingen:

  1. Een fris golfke! (wij zeggen dat ook hier, dus ik versta u)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vestje (ja, een ander woord hebben wij daar in NL volgens mij niet voor) is erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een geweldig golf vestje hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staan die kleurtjes haar super leuk! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zeggen een gileetje of vestje. Leuk gemaakt! Toffe kleur, past perfect bij haar kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een golfke !
    Maar ja, mijn ouders kwamen voor een deel van mechelen hé

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geheel zo met dat zelfgemaakt gileeke. Zo noemen wij dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi golfke, ook hier gebruiken we dat woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zeggen ook een golfke (allee toch van waar ik vandaan kom, hier in west-vlaanderen kennen ze dat niet, of alleen als auto dan :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb daar geen apart woord voor, maar 'k versta u wel zunne - schoon golf'ke in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. yes nog iemand die dat woord gebruikt, als ik het hier in oostvlaanderen gebruik dan horen ze het zeker in keulen donderen! Wat is dat ne golf? euhm ne gilet? aaaaaaaaaah zeg da dan. Blij dus dat nog iemand het woord golf gebruikt Hij is zeer mooi geworden trouwens :)
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk vestje! een een mooie dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen

  13. Marte is mooi met haar giletje , vestje , golfke , we verstaan het allemaal en het kind heeft zo te zien super veel geduld om te poseren !
    moekpoek

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi golfke, mooi meiske, grappig commentaar.

    BeantwoordenVerwijderen