dinsdag 7 mei 2013

Give-away week 18 & winnaar week 17

 Week 18 :
Een simpel GSM-hoesje.
Deze maakte ik voor Zander, met het allerlaatste strookje gitaarstof.
Het is eigenlijk niet zo moeilijk :
*Meet lengte, breedte en hoogte van je gsm
Stofbreedte = breedte gsm + (2x hoogte gsm) + 2cm naadwaarde.
Stoflengte = lengte gsm x 2  + (2x hoogte gsm) + minimum 6 cm flap + 1 cm naadwaarde.
* knip 1 x buitenstof en 1x voeringstof
* bepaal de plaats van de velcro door de stofjes om je gsm te plooien, hou rekening met de naadwaarde van de flap, en met eventuele motieven.
Ik zorgde ervoor dat de blauwe gitaar volledig zichtbaar bleef aan de voorkant, en dat de halve witte en grijze gitaar min of meer doorlopen als het flapje toe is.
* Stik de velcro vast
* leg buiten en binnenstof met de goede kanten op elkaar en stik rondom met 1cm naad.
Laat een keeropening in een zijkant;
Let er op dat de velcro's op de juiste kant komen te zitten !
* Keer buitenste buiten en positioneer je gsm op de reep om de juiste flapmaat te kiezen.
*Speld en stik helemaal rondom op de rand; de flap uiteraard niet dichtstikken hé ...
Klaar !
PS: Verstevig de buitenstof eventueel met vlieseline.
Ik deed dat niet omdat ik als binnenkant een restje ribvelours gebruikte,
 dat is stevig genoeg, en lekker 'zacht' voor het schermpje :-)

De give-away van deze week is dus een soortgelijk gsm-hoesje.
Kansje wagen?
Volger zijn of worden, en in een reactie op dit bericht laten weten wat je lievelingskleur en/of motief is.
Reclame maken moet niet, maar ik heb dat wel graag!
:)
 Succes!

Winnaar week 17 :
De naalden met ronde kolf gaan naar Michaëla Polman.
Mail je je adres?



15 opmerkingen:

  1. Mooie hoes. Echt iets voor een jongen.Zander zal tevreden zijn met zijn creatieve mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel super knap gemaakt met dat doorlopende patroon op de flap. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk zeg!
    Ik wil wel mijn kansje wagen. Ik hou van alles met bloemekes en bollekes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dankjewel Carla. Wat leuk dat ik ze gewonnen heb.
    Ik mail meteen even mijn adres.

    Met de give-away van deze week doe ik niet mee, ik gun het de andere volgers.

    Liefs Michaela.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe ook graag mee. Ik hou van alle vrolijke kleuren (behalve roze), mag een beetje stoer zijn, maar eigenlijk is alles goed dat geen roos is
    Groetjes
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handige tutorial! Zo-eentje wil ik wel winnen... Ik hou van groen, blauw, bruin... Maar het meest hou ik van 'dichtelijke vrijheid', 'fantasie van de kok', dus de creatieve geest van de maker ervan ;-) Ik ga vast duimen!
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. awel, ik ga nog eens meedoen! Ik hou van kleine motiefjes (retro) en felle kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh mooi, ik heb net een gsm en maak graag kans op een extra hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe mee! Ik hou van alle kleuren en retro motieven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi!
    Ik doe graag mee, ik hou van blauw en van retro.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk hoesje...stoer met die gitaren! Ik wil wel een kansje wagen...ik hou van vrolijke kleuren én van bloemetjes:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe heel graag mee! Zonnige kleurtjes en bloemetjes brengen de zon misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wow, ik doe ook graag mee, ben verliefd op dat gitarenstofje ! Ik hou van stofjes met kleurrijke ienemiene bloemetjes of diertjes, klassieke/traditionele muziekinstrumenten. Van kleuren zijn alle warme of felle, levendige kleuren goed, zolang het geen pastel of fluo is en zeker géén roze...
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil mijn kans ook wel wagen
    Ik maak voor iedereen en alleman zakjes
    Behalve voor mezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuke hoesjes werden dat voor de zonen. Ook tof dat je de uitleg deelt. Ik doe graag mee aan deze give-away want ik kan ook nog zo een hoesje gebruiken. Ik hou van turquoise en paarsachtige tinten, maar mocht ik winnen en je hebt dat niet in huis, dan zijn andere kleuren ook goe. Ik maak reclame op mijn blogje.

    BeantwoordenVerwijderen