vrijdag 31 mei 2013

Afwerk-werk

Er lagen al een tijdje twee kleine lapjesspeldenkussentjes te wachten op vulsel.
Een afwerk-werkje dus.
Eéntje dat niet mijn voorkeur geniet; dat vullen zelf is nog wel plezant, 
maar dat vulgat dichtmaken met de onzichtbare steek....
Ik ben daar maar ne pantaffolheld in...
Ik heb waarschijnlijk de ene of de andere speciale gave die bewerkstelt dat
ik de onzichtbare steek zichtbaar kan naaien !!! :-(
Maar enfin, ze zijn af.
Afwerkwerkje twee :
Ik haakte een schaap uit een boekje van Christel Krukkert.
Dat schaapske was superschoon op de foto in dat boekske.
Ik maakte er een lief-zoete versie van door andere kleuren te kiezen:
pluizig wit met blink ertussen en lichtroze.
Ik naaide de oogjes ipv plastieken veiligheidsoogjes te gebruiken.
Dan kon ik het beestje een zachtere blik geven, met wimperkes!
Maar....
Dat schaap zag er ocharme niet uit, dus dat verdween op het achterplan.
Om vandaag weer opgevist te worden.
En ineens dacht ik, kom, ik kijk nog eens in dat boekje,
 misschien kan ik uitdokteren waar het mis ging.
Eén blik volstond om me ernstig aan mezelf te doen twijfelen...
Vroegtijdige dementie?
Alzheimerindicaties?
Visuele cortex hersenproblemen?
Per abuis onze Jannes zijn bril opgezet?
...
Afin,
't probleem werd snel opgelost en het schaapje werd mooi!
Ik was vergeten om de oren te haken....

Lief hé !
Tenslotte nog twee maakseltjes geproduceerd met mijn nieuwste speelgoed :
Zo plezierig om te doen!
Voila, thats all for today folks!
'k Ga een boke maken met wat zalm erbij.
Naar 't schijnt is vis keigoed voor de hersenen...
;-)



13 opmerkingen:

  1. De onzichtbare hechtsteek is hier ook nooit onzichtbaar... Voor een speldenkussen stik ik dat rondomrond met het naaimachine dicht, dat geeft (bij mij) een mooier resultaat.
    Het schaapje is lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, zo zoet dat schaapje! Ik heb haar in dezelfde kleurstelling eens gemaakt. De buttons zijn ook leuk geworden, net als de speldenkussentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De oren vergeten. Ha, ha geweldig, had mij ook makkelijk kunnen gebeuren.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh echt wel een schatje dat schaapke van u!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vettige vis is goed voor de hersenen, veel omega-3 :) Zalm dus ook wel!

    En dat schapeke ziet er zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Komisch verhaal! Schattig schaapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig, die speldenkussentjes! Is dat daar dat je je lapjes van 2,5x2,5 voor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat dat schaapje je maar niet "horen" hahahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha euh... je was echt de oren vergeten? Toch wel een beetje essentieel maar nu kan het arme schaap toch weer horen! ;) Tof die buttons! Met dat egeltje is echt lief :) Grappig dat je ook zalm hebt gegeten vanmiddag. Wij hadden zalm uit de Tajine. Lekker lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja , niet te geloven hé, en ik had echt de pest in want het was een heel gesukkel met die pluizige draad, en uiteindelijk bleek het een gedrocht... Wat een verschil dat die oortjes maken !

      Verwijderen
  10. Ja, vooral vette vis is goed voor de hersenen!
    Tja en maar denken wat er niet klopt aan het schaapje, oren vergeten!! Ai, ai, eet maar veel vette vis en maak maar veel sudoku's (dat schijnt ook de hersenen te trainen).
    Schattig beestje! (op zijn best met OREN). ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed bezig, alles afmaken. Zou ik ook eens moeten doen... als ik me kan herinneren waar ik al die onafgewerkte spullen heb liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen