dinsdag 16 april 2013

Pffft

De hhhhmmm zucht van contentement van zondag is vandaag geëvolueerd naar een pffft zucht van 'pffft, 't is den dag van de ambetante werkskes en consoorten'.

Zo heb ik , in willekeurige volgorde,
* gordijnen voor de zus omgezoomd (saai)
* mijn nieuwe identiteitskaart gaan afhalen (aanschuiven grmbl)
* ne knoop aan een broek genaaid (flutwerkske)
* een broekske korter gemaakt (foefel- en wringkluske)
* mijn naaimachine uitgekuist (jawadde, wa was da ??? !!!)

Zo moet ik nog , in willekeurige volgorde,
* strijken (pffft)
* 8985 losse sokken soteren (aantal licht overdreven, maat het is oneven, dzju toch) (pffft)
* naar de gsm winkel om te zien of een streep door het scherm onder de garantie valt (pffft²)
* mijn fotoarchief op de pc ordenen (pffft³)
*..... 

Om mezelf op te vrolijken tegen dat ik de gruttekes kan gaan halen aan 't school,
heb ik dat 'nog te doen lijstje' efkes genegeerd
 (daar blink ik dus echt in uit hé, in flutwerkskes negeren)
om iets te kunnen maken.

Maakseltje 1:
Stuk jeansbroekpijp + stuk overhemd = klein rommelmandje
Van het maken op zich werd ik iets beter gezind,
van de mankementen* weer iets minder.
 * dat stiksel aan de rand is scheef en ik vergat de binnenstof te strijken (lees: ik negeerde dat ik ze nog moest strijken)
Een nuloperatie dus. De pffft is er nog.

Maakseltje 2 :
Joepie !!!
Pffft ? Welke pffft ?
Ziede  mij niet glimlachen door het scherm?
Hhhhhmmmm,
zo'n gelukt kaartje,
da 's goed voor het humeur !

Ze komt bij in het Maaksels winkeltje, ge kunt ze dus ook kiezen als ge de give-away van week 15 wint !

11 opmerkingen:

  1. Dank. Dank voor deze glimlach, die kon ik wel gebruiken - en zo'n schattig konijntje ook nog :-)

    Groetjes,

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grote lijst heb je voor de to do dingetjes vandaag. Maar goed dat je even iets leuks tussen door hebt gedaan. Van dat konijntje wordt je meteen heel vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig, veel plezier met de kinders!!!
    Je hebt weer even iets voor jezelf kunnen doen!!!!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Druk druk druk dus meisie!!!!
    En toch weer hele leuke dingetjes gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en als ge dat allemaal hebt gedaan, ben je van de ambetante werkjes af !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is dat een soort tol bij uw mooi mandje?
    Eu naaimachine kuisen?? dat heb ik nog nooit gedaan (oeps)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een tolleke, die armpjes draaien dan mee.
      Het stikmachien zat propvol stof, zo echt samengeperst tot hele brokken..... het stikt nu weer vlotter en vooral met minder lawaai!

      Verwijderen
  7. Al die ppfffft-dingen achter de rug, geeft dat ook geen zucht van contentement?

    En die naaimachines!!!Inderdaad! Wat is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je had al een reeks pffftt achter de rug dus de rest van die pffttt mag je dan toch gewoon negeren? :-)Dat is een heerlijke reactie die ik mij ook heb eigen gemaakt, negeren, best handig soms. hé en ik heb 7468 sokken te sorteren, misschien heb ik er eentje van jou? Mandje en kaartje heel fijn, laat dat happy gevoel maar overheersen. En jaaaa die stikmachien, ik heb er eens een foto van gemaakt, niet te doen hé zoveel stof daarin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leve de niet geplande dingen... schoon mandje!
    Hier ook een naaimachine die stof verzamelt, niet te doen. In de winkel hadden ze gezegd: jaarlijks kuisen, maar tegen die tijd zal 'm niet meer werken vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen