zaterdag 20 april 2013

Jongenstas

Jaja, er is uiteindelijk dan toch iets afgeraakt.
Het is een soort messengerbag, gemaakt op basis van een bijeensprokkeling van ideeën op het wereld wijde web.
(ik vroeg eens op een computerhoektoetske voor het 3de leerjaar waar www voor staat, 
't was een meerkeuzevraag,
a) wereld wijd web
b) woeste wilde woud
Ik smokkel er altijd één vraagske tussen waarvan ik denk dat alle schattebollekes dat juist zullen hebben.
Maar hier had ik mij toch ferm mispakt....
Behoorlijk wat kinderen gingen voor antwoord b....)
Maar ik dwaal weeral af.
De messengerbag dus :



Er moesten een aantal zaken in verwerkt zijn :
*een groot achtervak om al rappekes nog een gazet of een stripverhaal mee te gritsen
*een ritssluiting die helemaal open kan (een deelbare rits dus)
* een flap die 'dicht' kan en niet los hangt te flappen
* twee kleinere vakjes die bereikbaar zijn zonder de rits te openen
JOEPIEJEEJ !!!
Dat kan allemaal afgevinkt worden.
De perfecte zak dus voor de Zander,
 om zijn hebben en houden in te kieperen als hij naar de gitaarles gaat.
Maar...
'k zal toch nog nen andere moeten maken
want zijn kaften met zijn bladmuziek geraken er niet in !!!!
 
Gelukkig vind hij het toch ne schone zak,
dus hij wilt hem graag hebben.
Oef!
Toch ene content
Allez, 't is te zeggen,
'k ben zelf ook content zenne,
want zowel de deelbare rits als de magneetknoop zijn eerstelingskes,
en dat is allebei wreed goe gelukt !
Als ik nu nog leer meten en rekenen gaat er hier misschien toch nog eens
ne gitaarleszak het levenslicht zien.




16 opmerkingen:

  1. Leuk he! Die messenger bag! Ik maakte er ook al enkele (zie sarahmamzilla.blogspot.be) maar deze jongensversie staat nu ook op mijn todo lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan ! Daar ben ik echt nog niet aan toe qua naai-niveau...
    En ja, echt opletten met partituren, die studieboeken zijn vaak nog een stukje groter dan het gewone A4-ringmapformaat !
    'n vrolijke groet,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tas en veel handige details aan precies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat de bladmuziek er niet in past, het is wel een héle gave tas geworden hoor! Zo één moet ik er ook nog eens hebben voor mezelf! Grtzz..maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan! Kunt ge niet aan de juf van de gitaarles vragen om volgend jaar alles in 't klein af te drukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Strak plan ! ('t is wel een meester ;-))
      Zander zelf had ook een goed idee: "als onze papa nu eens alle bladmuziek op den Ipad zet, die gaat er wel héél goed in, en dan is den Ipad van mij..."
      Hopen kan nooit kwaad jongen...
      Maar hoopt toch maar op nen grotere messengerbag!
      ;-)

      Verwijderen
  6. Ferme tas
    Hebben ze in het eerste naar Ik Mik gekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste jaren wel, sommige jaren naar leesdas en lettervos.

      Verwijderen
    2. ah en mik die komt in WildeWoud terecht......

      Verwijderen
  7. Owwwww maar die is gaaafffffffffff :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is echt een prachtige tas geworden zeg! Mooi stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOohhh wwwaaauuuww die is echt mooi geworden.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen