vrijdag 5 april 2013

Deze week zag ik : natuur !

Als ge goed kijkt, ziet ge vanalles prachtigs!
Kijk maar mee :










Het weer was droog, met hier en daar zelfs een zonnige dag, maar berekoud!
(hier twijfel ik of er al dan niet een 'n' tussen bere en koud moet,
 maar het is nog vakantie, dus ik zoek het lekker niet op!)
Sneeuwklokjes in april.... normaal is de forsytsia° nu al bijna uitgebloeid...
Maar soit, 
vele vogelsoorten lieten zich zien, 
en in het bos waren de wildsporen zelfs zichtbaar op de wandelpaadjes !
We zagen pimpel- en koolmeesjes, reesporen* in de buurt van de dode boom,
sneeuwklokjes, mussen en eksters, een Marteke, een Janneske en een Zanderman.
En die laatste drie, dat zijn echt prachtexemplaren!
't Was een heerlijk weekje, ook dankzij onze logees !
Merci B en J en S en T !
°misschien moet hier ergens een 'h' tussen, misschien ook niet... u had het al begrepen, ik heb geen zin om het op te zoeken, het is vakantie...
* hier werd het meervoud van ree vermeden om evidente redenen.... want het is nog vakantie dus ik zoek het lekker niet op.

7 opmerkingen:

  1. Mooie foto's vooral de laatste 3 haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk genoten dus, super, het is je gegund!! Mooie foto's!!

    Geniet nog even van de vakantie!

    Liefs Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha wat is spelling toch moeilijk, hè! We hebben het er laatst nog bij Nederlands over gehad! Volgens mij schrijf je reeën.

    Mooie foto's!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow prachtige foto's meisie!!!!!!!!
    En heerlijk genoten ... wat willen we nog meer toch!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Duidelijk genoten van de boswandeling.
    Mooie foto's en inderdaad veel te ontdekken: drie schatjes van kinderen en een hoop stomme mezen. Bij ons thuis zijn de mezen in de meerderheid en ze jagen alle schattige vogels van het voederhuisje weg. Vandaar mijn grudge.

    Mijn enige troost is dat het Engelse woord voor mezen "tits" is, zodat we regelmatig kunnen roepen: "he stomme tit, laat die andere vogels nu eens eten!"

    BeantwoordenVerwijderen