vrijdag 1 maart 2013

Zomerkleedje uit winterboekje

In de Ottobre design winter (6/2012) staat een kleedje in een afschuwelijke stof,
 maar waarvan ik het model wel heel mooi vind.
Bij de werkbeschrijving van de Peilisali jurk las ik :
"Benodigde materialen : blablabla..... of soortgelijke lichte mooi vallende stof......"
PING!
(dat is de lamp die aanschiet in mijn brein)
Ik heb nog een lap dunne katoen!
Nu heb ik geen lap dunne katoen meer,
Maar wel een zomerkleedje voor Marte.
Enkel nog omzomen, 
daarvoor moet ze het eerst even passen als 't school uit is.


Het was een hele uitdaging :
-rimpelen (huh? die heb ik al genoeg...)
-elastiek aan de mouwen
-een blinde rits (die ge kunt zien, maar ze staat er recht in, da's ook al iets hé)
-mouwen inzetten
Allemaal 'eerstelingskes' voor deze autodidact.
Allemaal redelijk goed gelukt, dat rimpelen is poepsimpel,
 in 't echt krijgt ge ze ook alsof dat 't niks is....
Goed gedaan CarlaK !!!
('t is complimentjesdag voor iets hé)

8 opmerkingen:

  1. Wat een schoontje......en zoveel goed-gelukte eerste keren...CHAPEAU!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi geworden. Ik ben heel benieuwd hoe hij staat.
    Groetjes angela.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat enorm leuk en mooi zeg ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die heb je tof gemaakt ik doe het je niet na

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, jij verdient een heel groot compliment vandaag!!!!

    BeantwoordenVerwijderen