woensdag 20 maart 2013

Toen waren ze met drie...

Of hoe een keelontsteking toch ook nog iets plezant kan veroorzaken.
Hopelijk kan Marte morgen weer naar school, want ik heb efkes genoeg konijnen gehaakt.
Ik wil een rokje en een kleedje naaien , en een hemdje met korte mouwen.
Niet dat ze het al nodig hebben.... de winterkleertjes hebben hun diensten al bewezen, amai!
Moeke sprak daarstraks weinig bemoedigende woorden op meteorologisch vlak :
"Ja 43 jaar geleden sneeuwde het op 27 maart, dat weet ik nog heel goed."
Ze weet dat nog heel goed omdat ze op die dag mij kreeg.
Zo op mijn geboortedag kon mij dat weinig schelen, 'k heb er niets van gemerkt.
Maar voor mijn verjaardag volgende week zou ik toch graag een lenterig weertje hebben.
Positieve temperatuur, liefst met twee getalletjes, en een streepke zon. 
Beste weergoden, begrijpen jullie de boodschap? 
Het wordt is tijd!
Ahum, had ik het nu eigenlijk niet over konijnen?
Volgens het 'pluisje' patroon van Stip en Haak.
De middelste volgt het patroon steek per steek, 
bij de buitesten heb ik hier en daar gefoefeld.
Het moeten geen klonen van elkaar zijn hé?!



11 opmerkingen:

  1. Super leuk! Das nog iets wat ik moet leren, haken. Misschien iets voor tijdens de skireis of zomervakantie...kan dan toch mijn naaimachine niet meenemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk!
    Vanavond van mij ook een blogje over konijnen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze super leuk hoor ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Konijntjes zijn heel leuk. Ik hoop dat het zonneke schijnt dit jaar op jouw verjaardag ! Ik heb het alvast gehad met die sneeuw. Vandaag de hele dag, heb nood aan zonnestraaltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O veral kom ik Pluisjes tegen, je moet inderdaad het hoofd erbij houden met het tellen, bij mij wordt er ook niet een hetzelfde
    En volgens de weergoden sneeuwt het dit jaar weer op je verjaardag!
    Fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuke konijntjes! De grote flaporen maken het af :D En een mooi weertje toegewenst op je verjaardag, ik denk dat iedereen daar stilaan wel nood aan heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze leuk geworden, enig! Je had ook de variant horen zien en zwijgen kunnen maken, haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. aha, bijna jarig, en ik hoop mee op lenteweer. leuke konijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja zo heb je 1 konijntje ... zo heb je er al 3.
    Daar staan konijntjes bekend om hihihihihi

    We gaan duimen voor lekker weer op jouw verjaardag meis!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke konijntjes :) En ik duim met je mee hoor! Van mij mag het volgende week ook wel weer gewoon een temperatuur met dubbele cijfers en zon worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. :-) lief! Ik duim mee voor een lenterig weertje volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen