donderdag 7 maart 2013

Kalm

Het is hier kalm op mijn blogske.
Dat komt omdat ik mij tegenwoordig bezighoud met hogere wiskunde en verregaande meetkunde.
Dat komt dan weer omdat zoon Jannes een tijdje geleden vroeg of ik eens geen hemd voor hem kon maken.
Dus liet ik hem een stofke kiezen.
En zocht ik een patroon in de hier ten huize aanwezig zijnde boekskes.
Om tot de bevinding te komen dat alle patronen voor hemden twee of drie 'bollekes' hebben.
En ik ben zo meer voor een half tot één bolleke.
Maar.... ik heb de Jannes een hemd beloofd.
En ik had de stof van zijn keuze al gekocht.
Dus....
Hogere wiskunde + verregaande meetkunde afgewisseld met naaijargon dat mij nog zeer nieuw in de oren klonk.
Klonk, want ik leer bij !
 Splitbiezen, passen, beleg (neeneeneen gene choco of kaas), ik weet wat dat dat is nu.
 Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook ineenkrijg. 
Toch niet van den eerste keer.
Het tornmesje en CarlaK, da's weer een onafscheidelijk duo dezer dagen...
Maar enfin, enkel nog de manchetten, de kraag en de knoopsgaten...
Oooooh knoopsgaten !!!!!
 Nog nooit gemaakt.
 Dat zal ik maar eerst oefenen in 't klad.
Dus afhankelijk van mijn vorderingen op wiskundig, meetkundig, taalkundig en naaitechnisch vlak, gaat ge hier vroeg of laat een foto van een hemdje zien verschijnen.
Misschien.

Tot dan moet ge tevreden zijn met deze kleine kurkestoppenridderkes.
Want ne mens moet zich ergens anders mee bezig houden als  de liefde voor het stikmachien efkes tijdelijk bekoeld is...

 
De kurkmannekes komen van hier.
Al een chance dat ik goed Engels kan, want op studievlak kan er efkens niks meer bij!
To crochet = haken
En die mannekes zitten op een kwartiertje ineen.
Dat is dus een patroon van een half bolleke hé,
en awel, dat kan ik al!

12 opmerkingen:

  1. Die kurkies, hilarisch! Hé maar jij kunt dat hè een hemd maken, even in de zenn stand en dan weer gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, je verhaal brengt me aan het lachen :) Exact hoe ik me voel als ik me weer een te moeilijk project op de hals gehaald heb :) Ik kijk al uit naar het hemdeke! En ssst, uw stikmachine kan der ni aan doen, ge moogt dat aan hem/haar ni verwijten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai een hemd naaien? Klinkt heel erg moeilijk hoor...
    Veeeeeeel succes ermee verder, ik ben al benieuwd naar het eindresultaat, dat komt er ongetwijfeld! :)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verhaal weer :D
    Succes met de laatste loodjes! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die kurkridderkes was ik ook al tegengekomen op Pinterest. Die zijn zooooo schattig. Maar voor mij zijn dàt 2 tot 3 bollekes... En dat hemd, dat komt dik in orde, ik kijk al uit naar het resultaat!

    groetjes,
    Leentje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ridderkes ga ik ok haken !!!!
    Ooit.......
    En van die patronen met bollekes.... Ik weeg af: als het in de winkel minder kost dan tijd , stof en vooral moeite begin ik er niet meer aan
    Teveel frustratie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een stoere ridders zijn dat. Ben benieuwd naar dat hemd !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihi heb ook al een heel legertjes kurkridders gehaakt voor bij ons in het dagverblijf. Heel leuk vinden ze dat :)
    Veel succes met het verder afwerken van je hemd
    groetjes
    miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kurkenpoppetjes zijn heel leuk ! Dat hemdje gaat jou zeker lukken, als het af is zal je zo fier zijn op jezelf, dat komt wel in orde.
    Nog leuk nieuws, Carla, de mok is vandaag bij mij aangekomen. Ik stuur jou binnenkort een mailtje om af te spreken hoe ze nu bij jou zal geraken.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  10. :) Dat gaat vast helemaal goed komen met dat hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben nu je blog aan het teruglezen en zie je worsteling met het hemd.
    Ik neem aan dat er flink licht geschenen heeft boven Mechelen, want alles wat je gemaakt hebt is mooi geworden.
    Deze riddertjes zijn ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen