zondag 10 maart 2013

Het aangekondigde tussendoortje

Om efkes te bekomen van het hemd,
 had ik nood aan een tussendoortje dat
én geen denkwerk vereiste
én geen t&t-ke was (tijd en tornmesje)
én waarvoor ik alles in huis had.
Met dank aan Debora van Toertjes en Pateekes voor de prachtige lap tricot werd het dit :
Een zomerkleedje uit een zomerboekske deze keer.
(Ottobre Designe zomer 2012)
Speciaal ietske te lang,
want het is nog geen zomer
en je ziet Marte bijna groeien!

Mannekes, dat ging vlot vooruit, zalig!
Ik moest niets, nikske, nada, noppes terug lostornen.
Ik moest nog minder voor de zevenentwintigste keer herspelden
 omdat het precies zo raar ineen stond.
Ik had gene last van delen die averechts werden aaneengezet.
Ik ontdekte dat mijn stikmachine een steek heeft die stretchstof stikt en zigzagt tegelijk,
dat betekent dat alle naden dubbel zo snel afgewekt waren!*
aaaaargh !
(zucht van opluchting)

De fotokwaliteit laat weer serieus te wensen over,
maar ik heb een grondig vermoeden
 dat daar tegen het einde van de maand verandering in gaat komen...

* Zo het boekske met de uitleg omtrent uw naaimachine eens lezen
om erachter te komen hoedat ge knoopsgaten kunt maken, ik kan dat iedereen aanraden.
Zo ontdekte ik het bestaan van de steek uit de zin met het sterretje.
(ik heb dat machien al 22 jaar...)




8 opmerkingen:

  1. Tof!
    Ik vind die peasant-dress ook geweldig ( lees gemakkelijk) om te maken....en, wat een schoon stofke!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jurkske. Ik moet er inderdaad ook mijn boekske nog eens bijpakken ivm de steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeel mooi, amaai, zeg. en eevoud is vaak nog het mooist hé. Maar het hemd mag er ook wezen hoor. ik hou van hemden voor jongens. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof zeg. En leuk, eens een tof modelleke voor tricot - ik vind dat nogal snel op slaapkleedjes lijken, maar deze dus niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi jurkje, mooi model die het showt ;-)
    Voortaan toch maar bij aanschaf van een apparaat het boekje lezen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, blij zijn als erniets te tornen valt....ja dat is bij mij ook het bewijs dat het makkelijk was...
    Maar makkelijk of niet, het is ferm schoon
    Spijtig dat het weer gaat vriezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Mooi gemaakt! En wat een lekker vrolijk stofje :) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha ja dat ken ik ook ... de uitleg pas vééél later lezen :-) Blij dat dit een zeer vlot kleedje is ... en nog een heel mooike ook!

    BeantwoordenVerwijderen