maandag 4 februari 2013

Walvis

Maren van Hoemmelke zit in een vissenperiode.
Ze maakt me niet alleen razend nieuwsgierig, ze gaf me ook recyclage-inspiratie !
Plots zag ik in een oude trui van meneer CarlaK walviscontouren...
Potlood , gom en papier.... efkes proberen en hup... mijn eerste zelfgetekende 'patroon'.
(veel patroon is er natuurlijk niet aan, gewoon een 1-dimensionale walvisvorm,
 maar hé, ge moet ergens beginnen hé!)
Knipperdeknip, stikkerdestik, vullen, oogjes naaien (met de hand) en ziehier :
Mijn walvis !
Het is een kussentje met een wakkere en een slapende kant.
Onze grieperige Jannes heeft hem al afgeluisd.
De andere twee hebben er al ene 'besteld'...
Ze vinden het dus een tof kussen!
Ik ben er zelf ook fier op,
 mijn eerste echte naaiwerkske dat helemaal door mij 'uitgevonden' is...
Jeej !
De give-away van week 6 komt morgen online.
 Het wordt een specialleke want ik heb meer dan 100 volgers !!!!!!!!! 
Merci allemaal !

16 opmerkingen:

  1. oh tof dat ik u geïnspireerd heb...
    Schone walvis!!!!
    Maren (hoemmelke)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt!
    Het oogje is heel knap gemaakt!
    Gefeliciteerd met je 100 volgers! Op naar de 200!
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed bedacht door je! Leuk detail dat hij aan de ene kant wakker is en aan de andere kant slaapt :-) Mooi hoor...
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah vul jij eerst op voordat je de oogjes aannaait?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor vilten oogskes wel, dan kan ik eerst 85 keer van gedacht veranderen over de juiste plaats...

      Verwijderen
  5. Zo "naaiwerk-uitvindster" ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerst en vooral gefeliciteerd met de 100 volgers ! Die walvis is super. Super omwille van het zelf getekende patroon, die oogjes en het recyclen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel leuk gedaan. Ik snap dat je andere kinderen er ook eentje willen.
    Nog gefeliciteerd met je meer dan 100 volgers trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voilà, het is gelukt, ben volger ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende vis, deze walvis. Brengt me op ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen