maandag 25 februari 2013

The force en de haakpen en de boor

Naast het Yodake voor Jannes werd er ook een grote paashaas gehaakt.
Het haken van de haas ging supervlot, Yoda was een gepriegel van jewelste.
Het assembleren van de haas daarentegen.... pffft !
Alle ledematen en het hoofd zijn verschillende keren terug losgemaakt, dat stond altijd scheef.
Ik vind hem nog steeds niet helemaal 'comme il faut', maar 'k ben het beu, hij blijft voorlopig zoals hij nu is.
Het Yodake stond dan weer wel op ne wip en ne zucht ineen, al een geluk!

Hij kan z'n kap echt opzetten, het manteltje kan ook uit.
Het engelstalige patroontje vind je hier.



De werkbeschrijving van de paashaas vond ik op Ravelry,
 het is de "one skein bunny" van Deb Richie. 
'k Vond het een moeilijk patroon dus ik heb er volledig mijn eigen draai aan gegeven, 
maar de basis komt dus wel van dat patroon.

Tot slot nog een knutselke dat gemaakt werd met de boormachine !
(als daar geen Force mee gemoeid was dan weet ik het ook niet meer...)
Neem een dier uit de diertjesspeelbak.
In dit geval een jachtluipaard, niet geheel toevallig het lievelingsdier van Jannes...
Boor er een gaatje in.
Steek er een verjaardagskaarsje in.
Klaar.

 Het duurt langer om de boor weer deftig in haar koffertje te krijgen 
dan om het eigenlijke 'kandelaartje' te maken.

Jannes vond zijn elfde kaarske super.
Maar dan viel zijnen euro dat het zijn eigen beste speelbeest was.
(dat al drie jaar het daglicht niet meer gezien had, maar dat vond hij naast de kwestie)
Zeg mama, zonder mijn toestemming BOREN in mijn speelgoed tss tss tss
Dat zou ik eens met jouw spulletjes moeten doen...
Jannes, zaagt is niet man, bekijkt hem eerst eens goed, trekt dat houdertje er maar uit.
Ah, goed mama, ge hebt precies in zo'n zwarte vlek geboord,
 dus dat gaatje zie je niet als de kaars eruit is, pfwieuw!
Ja Janneske, dat was een helder moment in het brein van uw moeder hé,
vermoedelijk zit the force er voor iets tussen...

13 opmerkingen:

  1. Hmm, geen fan van Star Wars, maar die Yoda is echt wel te schattig, dat manteltje is echt wel de finishing touch :D Het konijn is ook heel knuffelbaar en leuk, ik zie niet wat er mis mee is. Maar ik begrijp dat, als je het zelf hebt gemaakt blijf je die onnozele kleine 'foutjes' zien he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met Jannes en met de leuke dingen die je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh dan hoef ik die yoda van je zoon niet te stelen ^^ Nu dat ik die link naar het patroon heb :)
    groetjes
    miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik vind het allemaal prachtig hoor wat je heb gemaakt!
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weer een boel moois. Super bedankt voor de tip ik denk dat ik hem in de toekomst wel eens ga gebruiken.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. paashaas is prachtig ! Jannes lijkt tevreden met zijn doorboorde jaguar , af is dat een ander beest ?
    moekpoek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die paashaas is super moooi! En de rest ook hoor! ;)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke Yoda!
    En dat kaarsje vind ik echt geweldig, het verhaal erbij maakt het nog leuker :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd. En zooo herkenbaar, die reactie op de kaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk die jachtluipaard met zijn kaarsje hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OOOOh my! Helemaal fan van de yoda! Hier grote Star Wars fanatics, dus dat kan ik appreciëren :)

    BeantwoordenVerwijderen