dinsdag 19 februari 2013

Tas met verzonken rits + vraagje

Toen moeke (mijn mama) deze zag,
 en vernam dat ik hem zelfgemaakt had, 
wou ze er ook graag eentje.
Eentje om mee te nemen op reis, 
want, 
er is veel plek in, 
en hij kan helemaal toe met een rits, 
en er zijn veel vakskes in, 
en de tas zelf weegt licht.
Niks dan voordelen dus.
Ze koos uit de stofkesvoorraad en ik toog aan het werk.
Vandaag raakte ze af :



Schoon hé ?!

De wijze les bij dit project :
als het boek zegt:
 " gebruik een rits met doorknipbare tandjes"
 DOE DAT DAN OOK!
Ik gebruikte een gerecykleerd exemplaar dat heel moeilijk op maat te knippen was,
En dat NOG LASTIGER te doorstikken was !

Maar enfin, 't is gelukt.
Morgen krijgt moeke ze.

In de titel staat ook '+ vraagje'
Awel, hier komt het :
Heeft er iemand nog zo een tas die ik kan overnemen?

Ze dateren uit eind jaren 60, begin jaren 70.
Ze zijn van ARCOPAL France, het is een soort melkglas.
Ze komen uit een doos met nog gerief van toen meneer CarlaK nog alleen woonde,
hij kreeg ze mee van thuis.
Ik vind ze schitterend, en wil er graag nog eentje bij,
want we zijn met vijf hé!

21 opmerkingen:

  1. Waw, die tas is echt heel erg mooi! Dikke bravo zulle:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie tas! Met de melktassen kan ik je jammer genoeg niet helpen. Ik hoop dat je een nummer 5 vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige tas! Aan die bekers (ja sorry, noem ze even zo hoor want anders wordt het iets te verwarrend met al die tassen voor deze Hollandse ;-P) kan ik je helaas niet helpen maar vind ze wel prachtig! Morgen ga ik nog even naar de kringloopwinkel dus ik zal mijn ogen open houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tas!!! Heel erg mooi gemaakt!
    Met die melkbekers kan ik je niet helpen...sorry
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, de tas is echt heel mooi! De stof is er zo geschikt voor qua motief ...
    En de andere tas (zjat, dus), nee, zo eentje heb ik niet. Ik hou mijn ogen open als ik nog eens "kringloop"!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die bekers ken ik niet helaas

    de tas is prachtig zeg

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De tas is supermooi.
    Ivm jouw vraag : ik had vroeger als kind ook zo een mok. Zo eentje met een hond, zoals links onder op de foto. Ik vraag na aan mijn mama of ze die nog heeft maar mogelijks is ze al een keer in de kringloopwinkel terecht gekomen. Als we ze nog hebben, dan krijg jij ze.

    Ik laat asap iets weten.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die tas linksboven, met het hondje heb ik ook, ik wist niet eens dat het een reeks was. Wel een hele leuke, ben benieuwd naar nummer 5. Je tas is heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De tas is gaaf!!
    En jammer maar de bekers ken ik dus ook niet.
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tas is heeeeeel schoon
    De bekers ook
    Spijtig genoeg kan ik je er niet mee helpen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zal de kringwinkel in het oog houden, wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Owwwwww Moeke gaat haar tas geweldig vinden. Zeker weten :-)

    Stoer die bekers! Hoop echt dat je er nog eentje vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige tas geworden, mooie stoffen gebruikt! Ze zal er zeker blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hé als je iemand zoveel plezier kan doen met je maaksels...
    Ik hoop dat je snel je collectie kan uitbreiden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige handtas!
    Ik heb de tas met de leeuwen (en m'n zus had clowns), maar ik drink er nog dagelijks uit op het werk. Ik ben er zelf te zeer aan gehecht om m' weg te geven, hopelijk krijg je nog andere positieve reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie stof! Het is een mooi exemplaar geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, die tas is echt supergoed gelukt! Ik kan je helaas niet verderhelpen met die mokken, da's van voor mijne tijd vrees ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke tas hoor! Ik naai ook wel, maar ik vind ritsen altijd zo moeilijk, dus dan zie ik daar maar van af...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw super leuke handtas! En die drinktassen zijn ook leuk, maar kan je niet verder helpen met nummer 5 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen