donderdag 21 februari 2013

Kruissteek

Ik viel weer met mijn g*t in de boter en won een schitterend boek bij Tineke.
Het stamt uit 1980 en de titel luidt : " Nederland in kruissteek".
Er staan veel hélé mooie ontwerpen in, die evengoed Belgen kunnen bekoren!
Deze bijvoorbeeld :
De lente, verlangen we daar ondertussen niet allemaal naar?
Ook de zomer, herfst en winter staan erin , stuk voor stuk prachtig!

Er is ook een hoofdstukje Nederlandse heraldiek, en het wapen van Brabant, is dat nu niet hetzelfde als het Belgische wapen?
Jep jep ! Onze geschiedenis is nauw verweven, er zijn overal sporen van terug te vinden...

En dan nog een toevalligheidje van het soort waarvan ik moet glimlachen tot mijn wangen zeer doen :

Ziede die initialen op deze merklap uit 1797 ?
Die komen mij zo bekend voor....
Aaah, dat vind ik echt geweldig hé !

Tineke, dank je wel!

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi boek!
    Haha die initialen! Leuk!!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg vandaag je prachtige PIF! Dank je wel!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk boek zeg!
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk ! Dat heet een merklap Carla waar uw initialen op staan. Ik heb in mijn tienerjaren ook nog zoiets geborduurd in kruissteek.

    Lieve groetjes,

    CreativELs

    PS : nog geen nieuws over de "hondenmok", spannend hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb goed nieuws Carla. Mijn mama heeft de mok nog gevonden. We wonen zo'n 130 km uit mekaar maar op 7 maart reist de mok met haar mee naar hier. Dan laat ik nog iets weten, dan kunnen we iets afspreken.Ik ben zelf zo blij dat ik er u een plezier mee kan doen.

      Lieve groetjes.

      Verwijderen
  5. jemig hij is werkelijk PRACHTIGGGGGGGG..geniet er maar lekker van ..belgisch dinneke ha ha

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig boek en wat bijzonder dat jouw initialen er gewoon in staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi boek-mooie vintage borduurwerken-kun je ook mooi scannen onder de printer en afdrukken op canvas-stof en er iets gaafs van maken. Gave initialen gevonden-leuk weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsof het er voor uitgezocht is, toeval bestaat niet!
    Veel plezier ermee, hij moest gewoon voor jouw zijn!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen