woensdag 30 januari 2013

Zo geknipt : recept 27

Schoudertas met verzonken rits
Voorkant
Binnenkant
Verzonken rits
Achterkant
Uitdagingen in dit project : paspel en rits.
Daar had ik op voorhand zowat twijfels bij, gaat dat wel goed komen?
Awel, dat kwam goed.
Niet super of uitmuntend of geweldig, maar 't kwam wel goed.
De grootste uitdaging was de stof.
Het is een prachtig oud stofke uit begin jaren 70, maar... 
het rafelt bij de beesten af en het is erg 'glad' en 'schuifelachtig'.
Ge meet dat af, met geodriehoek en al, zodat ge gerust kunt zijn dat uw rechte hoeken recht zijn.
Ge knipt dat uiterst nauwkeurig.
Ge strijkt dat zorgvuldig.
En dan... is dat precies een ruit geworden grumbl ....
Zo 'schuifelachtig' dus.
(Eva, je bent gewaarschuwd...)
Maar uiteindelijk kwam het goed.
 Niet super of uitmuntend of geweldig, maar 't kwam wel goed.
'k Heb er een grote tas bij in een geweldig schoon stofke.
En paspel al dan niet gecombineerd met rits ? 
Ik kan dat !

16 opmerkingen:

  1. Bij mij ziet alles er in realiteit ook anders uit dan in mijn hoofd.....maar ik vind dat toch wel een zeer geslaagde tas zene!
    En dat stofke is echt wel heeeeeel leuk, goe gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw !!! En ook nog zo een pracht stof !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, foute knop. Ik zei dus, de dag dat ik iets creëer geef ik een feestje! Maar dit is wel een heel mooie leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tas heb je gemaakt. Knap hoor. De stof is ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooooiiiiii, wat een prachtig stofje, bravo!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaaaa ... Ik had het ook al gemerkt :-) Hier is er een klein stukje van verknipt in een vlaggenlijn, en idd: schuifelachtig! Nu twijfel ik kei-hard over wat ik ermee ga maken ... maar je tas is wel heel mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gemaakt! Daar mag je absoluut trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. awel, heel schoon gedaan! Die paspel fleurt het helemaal op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed gelukt. :-) ik heb die andere al eens gedaan met de drukknoop.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi ! Goe gedaan ! Gij kunt dat zeker, niet twijfelen aan uzelf .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, mooi gedaan! Die tas staat ook op mijn verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een stofje uit de jaren 70, wauw, echt vintage!
    En mooi weer twee dingen van je lijstje, rits en paspel, je hebt er een prachtige tas bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeer schoon gemaakt in een zeer schoon stofke! En bedankt, vandaag kwam het pakketje toe, wat een schoon stofkes, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen