zondag 27 januari 2013

Giraf

Tekenen
Dat deed ik graag voor zover ik het me kan herrinneren.
Bij het opruimen van de kast kwam ik nog een mapske van enkele jaren geleden tegen...
Nu wil ik weer tekenen !
Maar eerst afmaken waar ik aan bezig ben...
Er liggen nog wat geknipte naaisels te wachten om ineen gezet te worden, en er is ook nog een haaksel in de maak.
Terug naar het mapske.
'k heb er eentje uitgekozen met een hoog vrolijk lentegehalte :
De zespotige giraf.
 Mijn aller aller aller aller beste leerkracht ooit gaf tekenles in de jeugdacademie.
Zij leerde me dat er alleen wit van het blad mag te zien zijn als er iets in de tekening wit moet zijn.
Ik pas dat principe nog altijd toe ! 
Oogwit en wolken... and that's about it voor wit.
Hmm, 'k ga mijnen tekenblok toch weer bovenhalen, een beetje naaien, een beetje haken, een heel klein beetje huishouden en een beetje tekenen... ja dat is een strak plan!

12 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke giraf! Petje af! Die tip kende ik nog niet, zal 'm onthouden (zijn wel mijn stiften sneller op, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een strak plan!
    Heel mooi gemaakt!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk die tekening., ik leer de kindern van de klas dat ik geen wit van het blad meer mag zien en dat ze wat wit moet zijn er nadien op moeten kleven of schilderen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik dacht huh.... dat beest heeft 6 poten........ :-) Echt super ! ik hoop dat ik die nog eens in het echt tegen komt, zo leuk die girafjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig meis. Een prachtige vrolijkmakende tekening :-)

    Lekker aan de slag met van alles een beetje hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En ik vind je strak plan fantastisch! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg die tekening! Ik heb ook ooit nog tekenacademie gedaan en daar werd ons dat ook altijd gezegd van dat wit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moh zeg, een insectogirafo...super. Zou een leuke print zijn eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige tekening! Ik ben benieuwd naar wat voor moois je nog meer gaat tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Da's een kunstwerk zeg! En die stelling onthoud ik!

    BeantwoordenVerwijderen