vrijdag 7 december 2012

Prototype met mankement

Ik ben nog steeds bezig met het verwerken van restjes ,
naast het verwerken van lapjes.
Zelfs een lappeke van maar een paar vierkante centimeter is bruikbaar,
als je er maar de juiste toepassing voor vindt.
Een tijdje geleden vroeg mijn zus een sleutelhanger,
maar mijn eerste probeersel viel veel te groot uit.
Vandaag een andere denkpiste gevolgd,
en dat valt véél beter mee.
Alhoewel dit probeersel een mankement heeft, 
gaan er toch meer van volgen,
waarin dat foutje weggewerkt gaat zijn.
Want, 'k vind het schoon !
Echt schoon en schattig en snoezig.
En scheef.
Vooral scheef.
Maar de volgenden niet meer, die gaan we beter centreren.
En meten.
En  parallellepipedum-achtige vormen vermijden.
Maar het principe : dik in orde volgens mij!


Recept :
Borduur een piepklein motiefke op een restje borduurlinnen.
Zoek een bijpassende stofke voor de achterkant.
Kies een schoon lintje en hang er een sleutelring aan.
Leg de goede kanten op elkaar met het lint ertussenin.*
Speld.
Stik toe, laat een keergat open.
Keer.
Vul. 
Sluit keergat.
Klaar.
* Gouden tip : gebruik hierbij uw meetlint,
dan bekomt ge waarschijnlijk nen eersteling zonder mankement !

12 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan!!! Ik zie eigenlijk helemaal geen mankementen...
    Dat hertje ziet er zo snoezig uit!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee!! Wel een priegelig werkje volgens mij. Ik ben erg benieuwd naar de volgende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!! Wel een priegelig werkje volgens mij. Ik ben erg benieuwd naar de volgende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak ook nog al eens parallellepipedums;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik deed dat zo graag in het vierde leerjaar, borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat principe is zeker heel goe en schoon ook. Het komt wel goe, daar zijn prototypes voor hé.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oké, 't is scheef, maar 't is wel heel schattig! Eentje om te onthouden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen