vrijdag 30 november 2012

Kerstboompjesslinger

Nog wat restjes-verwerkende-nijverheid :
-Verzamel al je groene en rode kleine restjes stof
- Knip rechthoekjes uit de rode stof (hier circa 5 x 2,5 cm)
- Knip driehoekjes uit de groene lapskes (hier basis 6 cm, zijden 9,5 cm)
- Plooi de rode stukjes dubbel en stik bijde zijkanten toe (top openlaten!)
-Vul de rode pot lichtjes
- leg 1 driehoekje met de goede kant naar boven
-leg daar een gevulde pot  op in het midden van de basis met de openkant ietske buiten de basis
-leg het tweede driehoekje met de goede kant naar beneden erbovenop
- speld de pot vast
-stik, begin middenin een lange zijde, dan basis, dan andere lange zijde, dan 1ste lange zijde en laat een keergat
-keer buitenste buiten
- knip de hoekjes bij
-vul
-naai keergat met de hand dicht.
-naai of knoop aan een mooi stuk touw of lint
Je hebt een kerstboompjesslinger!

Die van mij is nog in wording :

Dat gaat helemaal goedkomen!

Uiteraard kiest ge uw kleuren zelf hé, dat rood en groen is maar een (erg voor de hand liggende) suggestie.
Knipt ge bruine rechthoekjes, dan hebben uw dennen of sparren een stam in plaats van een pot.
En ik denk dat ze volledig in't wit ook mooi zullen zijn.
Ziezo, prettig weekend allemaal!
Wij gaan naar de Ardennen in de hoop op de eerste sneeuw.
Liefs!

14 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf idee! Ik pin hem! Heel veel plezier in de Ardennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je zal een zeer mooie persoonlijke zelfgeknutselde boom hebben !
    gelukwensen en hopelijk sneeuw in de Ardennen
    moe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ga ik denk ik ook maar eens maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee!
    Veel plezier in de Ardennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. veel plezier in de ardennen hoor ik zal duimen dat alle sneeuw bij jullie gaat vallen ha ha
    en wat gaaf gemaakt zeg, je legt het duidelijk uit zelfs voor een naaimachine leek als ik ....ze zijn geweldig mooi ♥♥♥♥♥

    lieve groet en uitkijken he op de weg
    jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat zal wel een priegelwerkje zijn maar wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee! Gauw ff pinnen!
    En fijn dat de kids zo genoten hebben van de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen