maandag 26 november 2012

Fotocapaciteit-miserie

Vele bloggers hebben recent problemen met het opladen van foto's, want de gratis capaciteit van 1gigabyte is vol!
Ook ik was vorige week bij de 'gelukkigen'....
Na heel wat gefoeter en gezoek (en, ik moet het toegeven, heel wat hulp van meneer CarlaK) heb ik een oplossing gevonden.

Ergens in de onmetelijke Google hulppagina's staat deze UITERST BELANGRIJKE INFORMATIE :
"Foto's van maximaal 2048x2048 pixels tellen niet mee"
Dit wil zeggen dat zelfs wanneer je gratis capaciteit op, je toch nog foto's op je blog kan zetten  als ze KLEIN GENOEG zijn.

Ik verklein nu mijn foto's in Microsoft Office 2010 door te 'rezisen' op small = 800 x 600 pixels;
vervolgens kopier ik ze in een Picasa album en kunnen ze weer op mijn blogske!

Of je nu al dan niet via Microsoft Office 2010 en/of Picasa foto's oplaadt, de boodschap blijft hetzelfde : maximaal 2048 x2048 pixels per foto opladen in je Blog, en je blijft capaciteit hebben.

Dames ( en wie weet de occasionele heer? ), 't is een saai bericht vandaag, maar ik weet wat een miserie het hier was om toch iets te vinden om foto's te kunnen opladen zonder te betalen, dus ik hoop dat deze uitleg helpt.

Als bewijs een foto die hier niet ter zake doet, maar er moet toch een fotoke staan bij een schrijfsel over fotocapaciteit hé? ;-)
(Ik probeer een tutorial te maken over een buispennenzakje... wordt hopelijk vervolgd...)

  Liefs!

13 opmerkingen:

  1. Super bedankt voor de uitleg!!! Ik las er al her en der van en begon al schrik te krijgen tegen het moment dat het bij mij zover zou zijn, want ik ben echt wel een computerleek ;-) Dus ik pin je uitleg en bekijk eens hoe ik hier ook al mijn foto's kan verkleinen vooraleer ik ze blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal niet saai, maar juist erg bruikbare info! Merci voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg bedankt! Ik had dit al eens eerder op een ander blog (bij de reacties) gelezen maar ik wist niet meer welke het was. Fijn dat het zo werkt. Vond het al zo vreemd dat mijn gebruikte MB's niet omhoog ging haha. Ik maak mijn foto's namelijk bijna nooit groter dan 540px breed. Dat is toch weer een pak van mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merci merci! Dat weet ik dan ook weer voor als het zover is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de tip, kreeg namelijk ook die mededeling afgelopen vrijdag. Kan ook geen foto's meer plaatsen. Ga dit zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh erg bedankt voor de tip, ik wist hier zelfs niets van af! Dus fijn dat ik het nu wel weet :-) Ik ga deze tip ook pinnen, dan vind ik hem altijd makkelijk terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor je uitleg. Ik zag al overal de berichtjes van de fotocapaciteit maar had geen zin me erin te verdiepen (haak veel liever;-))maar mocht het zover zijn lees ik je uitleg nogmaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2040 x 2040 klopt niet hoor. Ze mogen maar max 800 x 800 pixels zijn.
    Zie dit bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je geregistreerd bent bij google + kan je wel die afmetingen hanteren. Dat vergat ik nog :)

      Verwijderen
  9. Toppertje het is gelukt ....
    Dank je wel voor je tip ....

    Groetsssssssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeeel erg bedankt voor de tip. Ik was zelf ook al bezig om alle oude foto's te resizen, maar het is fijn om te weten dat foto's met een bep. afmeting niet meetellen.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben een echte computerleek ... waar vind ik die "resizen"? In word kan ik alleen de afmetingen aanpassen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij krijgen we ineens allemaal die melding. Bedankt voor de tip!!!

    BeantwoordenVerwijderen