vrijdag 7 september 2012

Recyclage kaartjes of bladwijzers

Hier lag al enkele jaren een oud sprookjesboek rond te slingeren, dat niet meer als lectuur kon dienen omdat de kabouterkes er nog in paddestoelekes wonen, terwijl ze nu toch al geruime tijd in paddeNstoelekes horen te verblijven. Bovendien ontbreken er bladzijden, en is er hier en daar in gekribbeld. (waarschijnlijk te wijten aan het jong geweld van onze papa en zijn drie broerekes)
Maar dat boek heeft zo'n mooie prentjes, en daarom bleef dat maar rondslingeren... ik kon dat niet wegdoen !
Maar vandaag gaat het eraan, en wel op de volgende wijze :
 Neem iets met mooie prentjes ter hand
 Zoek door een op postkaart-grootte geknipt plastieken venstertje (speelgoedverpakking) een geschikte afbeelding
 omtrek het met een potlood en knip uit
 plak aan de achterkant een lijntjespapier als je de kaart wil versturen, of een mooi gedessineerd papier als je een boekenwijzer wil maken
 prik met een dikke scherpe naald gaatjes langs de randen
leg er een dik stuk piepschuimachtig iets onder, dat prikt veel beter
 (ook weer verpakkingsmateriaal)
 kies een bijpassend kleurke draad en naai een festonsteek rondom
 schoon hé ? hier kan je stoppen als je wil
maar de 'echten', die haken er nog een schulprandje rond !

Al een geluk dat ik dat boek niet met het oud papier heb meegegeven...


9 opmerkingen:

  1. Super tof! Is toch leuk als zoiets hergebruikt kan worden en je er anderen weer blij mee kunt maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een super idee en mooi gedaan... moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk geworden !! En zo krijgt het sprookjesboek een 2e leven, helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi!!!! leuk idee om dat zo met die oude boeken te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens lekker handig! Moet ik op mijn lijstje zetten voor dochterlief, aangezien ze zo verzot is op boeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk, dit ga ik zeker ook doen, bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en dan nog een bijpassende enveloppe erbij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat is echt supermooi!
    (ik heb zo een gaatjes kniptang van de ava-papierwaren)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super tof...ik weet al welke kaartjes is ga versturen met eindejaar zie!

    BeantwoordenVerwijderen