maandag 16 januari 2012

Chevetogne


Wij togen dit weekend naar Het provinciale domein van Chevetogne, warm ingeduffeld in 'speelkleren' die zeker vuil mogen worden.

Het zonnetje kwam even piepen om de familiefoto te belichten.

Onze Jannes genoot met volle teugen....

Van alle prachtige speelbouwsels die we helemaal voor ons alleen hadden...

De broers en zus klommen en klauterden en testten alles grondig uit....

Volgens Zander kan je hier komen hangen k****** als de nood hoog is,
volgens mij krijg je dan toch last van koude billen...

Ge komt zelfs een gestrand schip tegen, helemaal in het binnenland van de provincie Namen...

Ge vindt er prachtige sporen van Woeste Wilde Bosbewoners...

En ge kunt er u verschuilen in een stevig kot moest ge er bang van zijn...

Besluit : het was een hele fijne dag !!!

3 opmerkingen:

  1. ik las je bericht om mijn blog ... je vroeg je af hoe ik appeltjes inmaak.
    ik schil ze en snijd ze met zo een appelsnijding in 8 (dan is het klokhuis er ook uit) en leg ze (terwijl ik met de rest bezig ben) in water met citroen.
    Ik maak een suikeroplossing van 300g suiker op 1 liter water (of 1,5kg op 5 liter zoals dit weekend lol) en een kaneelstok of 2 en een kruidnagel of 4 en laat die goed opkoken.
    Dan doe je de appelstukken in de pot, overgieten met de suikeroplossing en steriliseren gedurende 30 minuten op 90°C.

    Ik hoop dat je er aan uit kan, als je al eens gesteriliseerd hebt dan zal het je zo zeker lukken!

    Jullie hebben precies wel een superleuk weekend gehad hé!!! Heerlijk als die druilerige winter zo even een weekendje vrijaf neemt :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey carla daar zijn we weer!
    ik zit ook met een uit de kluiten gewassen bouwjaar 2004 lol ... ze zit momenteel aan 132 ongeveer, soms wat minder, soms kan het er nog net mee door ... zou het aan dat bouwjaar liggen want voor een indische is Payal dus echt GROOT hé :o)

    van waar zijn jullie trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Saskia,
    Wij wonen in Mechelen. Marte heeft nu maat 146, ze heeft dus nog zomerspul in 134/140 (9/10j), zou dat nog passen voor Payal?
    Marte is ook echt heel lang, onze jongens ook allebei. De oudste is 11 en meet 164 cm....het gemiddelde is 146 voor zijn leeftijd. Marte is de jongste van de klas (20/12/04)maar wel de op 1 na grootste, en dat andere meisje wordt volgende week al 8.

    BeantwoordenVerwijderen