dinsdag 22 november 2011

Broek voor dochtertje

Het wordt kouder, dus... zus wil broeken. Eigenlijk draagt ze veel liever jurken en rokken, want broeken, die passen nooit goed. Marteke heeft het model van haar mama : billen ! De gemiddelde 6-jarige kinderen gaan rechtdoor van onder de okseltjes tot aan de knietjes, Marte dus niet, dat kind heeft vorm, ronde vorm.
Problemen dus om een broek te vinden die past. Je moet naar taillemaat 146 om het over de poep te krijgen, met als gevolg dat je in de taille 10 cm stof te veel hebt; om nog te zwijgen over de te lange pijpen.
Mogelijke oplossing : als ik nu eens probeer om een broek op maat te maken???  Stap 1 is uitgevoerd : patroon gekozen, getekend en geknipt, patroon doormiddengeknipt en extra breedte tussengeplakt volgens de aanwijzingen in de 'Knippie'. Als ik het zo bekijk zou dat misschien wel kunnen werken. Toch eerst eens proberen op een oud laken of iets dergerlijks, want ik ben maar nen beginner en ik zoek mijn weg via alle mogelijke info op het net (dank u blogland!).
Gaat het lukken? Ik hou jullie op de hoogte...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen